Byta kön?
Hej Hej! Jag brukar inte vara inne här man jag har haft ca. 17 gerbiler! Men jag undrar om gerbiler kan byta kön? Det var en kille på djuraffären som sa det men vissas djuraffärer ka man ju inte lita på!
Är det sant?
**Fixade rubriken mer tydlig :)
//Medarbetare**
Nej, gerbiler kan inte byta kön rent fysiskt. Det är en ursäkt människor använder när de har könsbestämt djuren fel. Om en gerbil ser ut som en flicka som liten men sen visade sig vara en pojke så säger man oftast att gerbilen "bytte kön".
Okej!

Jag pratade med en kvinna som var på djuraffären samtidigt som mig, stod och skällde ut de som jobbade där.. Hon hade köpt två dvärghamstrar och sedan hade dom förökat sig.. Hon trodde att hon hade fått två honor, men hon fick en hona och en hane.. De på djuraffären kunde inte göra nått, det tyckte jag var dåligt.. Kunde ju åtminstone gett henne rabatt eller nått..
Samtidigt kan jag tycka att man som köpare borde ta reda på så mycket som möjligt om det djur man tänkt köpa så att man åtminstone kan skilja på en hona och en hane. Men visst lämnar zoo-butikerna mycket övrigt att önska.

Jag går naturbruksgymnasium och efter det så kommer jag vara utbildad och klar, jag ska ha en egen djuraffär och jag kommer som sagt inte vara som alla andra djuraffärer.. Te x om man ska köpa t ex en guldhamster så ska man få svara på några enkla frågor om hur man tar hand om djuret, kan man inte svara rätt på frågorna så får man läsa på och komma tillbaka då. Sen så kommer jag nog inte heller att köpa in så mycket från grossister, utan ska själv specificera mig på det mesta.

#6 Jättebra ju :) Vart ska du ha djuraffären?

Så långt har jag inte kommit än :) Men det är ju sådant man måste höra sig för och så innan, men jag tror att det blir i norrland :P där jag föddes och bodde i 14 år innan jag flyttade ner :P