Häftmassa giftigt?
Hej!
Jag köpte akvariemagneter för att hänga upp vattenflaskan till mina gerbiler. Provade att fästa magneten på flaskan med häftmassa och det fungerade bra. Men kan det vara farligt för gerbilerna om de skulle börja gnaga där och få i sig häftmassa?
Har funderat på att använda t ex eltejp eller liknande, men det lär väl inte vara så bra om de skulle gnaga på?
jag har sugpropp!!
köpte på åhlens en sugpropp för 25 kronor med en fyrkant där bak som jag limmade fast och tejpa lite och det sitter skit bra! jag tejpa på själva fyrkanten och på vattenflaskan!!

Tack för tipset! Ja har ju en magnet, hade bara problem med hur jag skulle sätta fast ena delen i flaskan.. Men använde silvertejp och fäste den längst upp på flaskan så de inte ska komma åt den och det funkar jättebra än så länge :)

Jag tror inte att du ska använda silvertejp. För det är ju lim på den, så det är antaligen giftigt om de äter det… om jag inte har fel?:P
min guldis har råkar få i sig häftmassa och snälla jag ber, är det farligt? O.O
Beroende på hur stora magneterna är så skulle du kunna placera den ena magneten inuti vattenflaskan, på så vis behöver du varken limma eller tejpa.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning