Utomhus rastgård/utomhusbur för gerbiler
Jag och min familj skämmer bort våra gerbiler väldigt mycket och nu när det är sommar och det är varmt så har vi börjat leta efter burar som man kan ha utomhus. Så dem kan få se världen utanför buren. Men jag hittar ingen bra bur fö den ska ha galler som dem inte kan ta sig igenom och helst ska dem inte kunna "gräva" sig ut. Men helst vill jag att dem ska kunna springa runt på gräset så typ något galler där också skulle vara jätte smart. Ingen i vår familj är särskilt bra på att bygga heller så det skulle inte gå så bra heller. Så är det någon som vet var man kan hitta en bra bur för just Gerbiler? Helst med ett minihus så dem kan springa in om det blir för varmt i solen. Och det komme inte vara hela tiden utan typ när vi äte utomhus så vi kan se att det inte kommer något djur eller liknande :)
Jag byggde en sån bur för ett par år sedan. Kan länka till den tråden om jag hittar den🙂
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Här har vi den: http://gerbiler.ifokus.se/discussions/5196789e8e0e744f4a001c86-uteburs-bygge
Var inte särskilt svårt heller har jag för mig. Tar dock lite tid om man ska så nytt gräs över gallergolvet, som jag gjorde här, men man kan säkert lösa det på andra sätt😊
// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus
Tack :) Det är typ det jag letat efter!