Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 511 ggr
PanEmma
0

Gerbil sökande

Hejsan, jag bor i Stockholm och jag letar efter en bra uppfödare av gerbiler. Inte för långt bort helst. Någon som vet nån bra?

Alwyn
0

Är det för avel du tänkt dig? Om inte, kan omplaceringar vara intressant?

Pelle67
0

Nesco’s smådjursuppfödning är den enda jag känner till. Sök i facebook.
Kan inte avgöra hur bra hon är dock, har ingen bred erfarenhet direkt.

Alwyn: har du gerbil som du vill omplacera alltså? Vi har en hona som blev ensam helt nyligen. Vi är beredda att göra ett försök med ny(gammal) gerbil.

Alwyn
1

#2 jag har två honor som bor tillsammans som jag kan släppa till rätt hem. Jag skulle inte ens försöka föra samman två vuxna honor. Det funkar inte helt enkelt och de är oerhört aggressiva mot varandra när de slåss. Bättre då att ni skaffar en bebis till den som e kvar och gör en försiktig introduktion med avdelad bur och sidbyten.

Rosisa00
0

Jag själv kollade runt på blocket efter ett par gerbiler som inte var för gamla. Fick då allt tillbehör för under 1000kr :)

Rosisa00
0

#3 då är det väll två bebisar man ska köpa så att det inte blir en ensam gerbil när den gamla dör? :)

Alwyn
0

#5 ja två små är bra för att de ska ha varandra om den äldre inte accepterar dem också. Fast då blir det tre honor i samma grupp sen och det är oftast inte något man rekommenderar. Så där får man vara beredd på att det kan bli bråk senare när de små kommer i trotsåldern.

Pelle67
0

Ok. Hon är ju ett år gammal, så en liten ny kanske kan funka då. Men är det bäst men hane eller hona då? Hur snabbt blir hanar könsmogna? Vad jag förstår blir honor sterila ofta redan efter ett år, garanterat efter två då de inte tidigare haft kullar. Stämmer det?

Alwyn
0

Om du har en hona så är den en ny liten hona du ska leta efter, det är inte alls säkert att din äldre hona blir steril än på ett år. Onödigt att chansa.