Persisk Jird uppfödare!
Hej! Vi är två tjejer som går andra året på ett djurgymnasie (djurvård). För tillfället har vi bara en ensam Persisk Jird på skolan då burkompisen tyvärr fick avlivas. Vi söker uppfödare på Persisk Jird men vi har väldigt svårt att hitta någon och vänder oss därför hit om det finns något som har tips! Vi har tillgång att ta oss i hela Sverige (helst södra), Danmark och Tyskland (ev andra närliggande länder). Tack på förhand!
Det är bara googla runt. Tyvärr har jag ingen koll på vilka uppfödare som finns. Men kolla utanför sverige. I sverige tror jag det är rätt kört. Var väldigt länge sedan jag hörde att någon födde upp perser i sverige. Så mitt tips är att kika runt i bland annat danmark. Sedan kan det ev. finnas i holland om ni har möjlighet att hämta djur därifrån. Brukar ju hållas en stor djurmässa där nere i Houten varje år och då kan man passa på att åka ner eller ta hjälp av någon annan som åker ner till mässan från sverige.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Mia i Danmark äger 2, men jag tror inte hon föder upp. Du kan ev kolla med henne vart hon skulle rekommendera att man köper dem. De är som sagt väldigt ovanliga att hitta.
MvH Tsunamis