Ny gerbilägare
Hejsan! Jag har tagit över 2 gerbil honor, Doris och Vinns. Ja Vinns är en hona ;) Jag tog dom från ett par som själva hade tagit över dom av ett annat par, så dom har slussats vidare 2 gånger. Det första paret hade nog ingen aning hur gerbiler skall tas hand om, fick aldrig reda på hur gamla dom är och om dom kommer från samma kull. Men, jag är här för att jag är lite orolig för Doris. Hon har på kort tid blivit annorlunda. Hon är helt svart men blivit gråhårig på ett par veckor, sover mycket och puffar/kurrar upp sig ibland, kissar mycket på en sittning och kisset luktar hemskt, (inte gjort det tidigare) Men trotts detta så har hon god aptit, dricker, gräver, springer runt och leker med Vinns. Men jag märker att hon blivit sämre trots energin. Är det sjukdom eller bra åldern som knappar in? Jag tar mer än gärna emot tips, do's and dont's. ;) Vill att mina "gerbies" skall ha de så bra som möjligt!
Min gerbil hona Lilly är likadan (svart också)hon är ca 1 år men blev gråhårig.undrar om det är så med svarta gerbiler.Där emot har hon fått svartare päls när hon bytte till en större but
Jag har en svart gerbil som är över 2 år och lika svart som den dag han kom till oss så det är nog som med oss människor vissa blir gråhåriga tidigare än andra.
Jag hade nog tagit gerbilerna till en veterinär och kollat så att Doris inte har urinvägsinfektion. För jag tycker det nästan gör som det.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan