På äventyr
Satt här i godan ro och tittade runt på iFokus när jag hörde en smäll. Trodde först det var någon av mina matkassar som hade vält men så vände jag huvudet och tittade in i köket. Och vad tror ni sitter på golvet i dörröppningen knappt en halvmeter ifrån mig? Jo Peregrin!
Först blev jag mest förvånad men sen kom rädslan. Är ju ett fall på nästan 130cm ner till golvet! Fick snabbt kila in i köket och stänga dörren efter mig och sedan började jakten. Hade väntat mig något av en katt och råtta lek men det gick fortare att få tag i honom än jag trodde. Trots allt är han inte så förtjust i att bli buren/upplockad. Verkade heller inte som om han var skadad så för stunden är jag lugn.
Men nu blir det till att ta tag i att göra klart locket till deras akvarium. Just nu ligger det tre bitar plexiglas löst ovanpå och det har fugnerat hur bra som helst. Men nu får jag nog lägga tyngder på dem tills jag fått tag i passande material att göra en stabil ram av. Bara sekunder efter jag fått in smitaren i akvariet började han hoppa mot plexin igen.
Usch, tänk om jag inte varit hemma nu. Tänk om det gått värre än det gick 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Vilken tur att det gick bra! Kolla hans tänder bara så att han inte brutit av någon tand och håll koll på tänderna ett par månader fram över så att de inte börjat växa snett efter fallet… Det händer mig på en av mina gerbiler efter ett högt fall :)
Det samma hände men en av mina gerbiler då jag var i skolan. :O När jag kom hem så var den ena borta. och jag såg att det var en klipa locket till akvariet och kanten. just nu har jag en tillfällig platta av plast över. Den gången hade jag tur för den hade klarat fallet och jag hittade den oskadd men väldigt rädd. Ska försöka fixa ett nätlock snarast.

Aooh, får rysningar. Jag tappade min ene hane och det orsakade stora problem med tänderna. :/ Jag har blivit supernojjig.
Håll koll på att han tuggar och äter som han ska är mitt råd.

Du måste motionera dem ordentligt! Nu när han varit ute så drömmer han bara om att få komma ut igen. Det är därför han hoppar. Du kan ju gerbilsäkra en del av rummet och låta honom springa runt där.
Tänderna har klarat sig verkar det som men jag ska hålla ett öga på dem framöver.
#4 Jag har storslagna planer på att gerbilsäkra hela köket. Men för att kunna genomföra planen behöver jag införskaffa lite grejer och jag har för stunden utegångsförbud (pga infektionsrisk sedan jag opererades). Så lillkillarna får vänta en vecka till och nöja sig med turer på vardagsrumsbordet.
Värdinna på Fantasy
Haha, det här är inte sant!
Efter att ha läst en annan tråd har jag haft pojkarna lösa i badrummet i väntan på att jag ska få tag på grejerna att säkra köket med. Har även lagt på en tyngre skiva som lock och lämnat en liten glipa så att de ska få frisk luft.
Men så sov jag hos en kompis i natt och när jag kom hem idag gick jag runt bland djuren och kollade till dem och gav dem mat etc. Pojkarna låg och sov i en klump nergrävda i spånet så jag såg bara Mordor och Peregrins svans som stack upp. Tänkte att den tredje nog låg under de andra och jag ville inte störa dem.
Några timmar senare hörde jag ett krafsande ljud några meter ifrån mig och eftersom jag satt i vardagsrummet trodde jag att det var någon av kaninerna. Problemet var väl bara att när jag ytterligare några timmar efteråt hämtade en bok från sovrummet klart och tydligt hörde att någon var på rymmen och hade gömt sig i min hög av kläder som skulle lämnas till insamling. Rusade in i köket och tittade i akvariet bara för att märka att där endast fanns två bröder! Alltså var det bara att försöka leta fram Meriadoc under alla kläder utan att flytta något så han hamnade i kläm. Kan meddela att den lilla rymlingen mår bra och jag har inte hittat några fel på honom. Även Peregrin mår fortfarande bra efter sitt äventyr för några veckor sedan.
Prioritet ett denna veckan är att hitta ett större akvarium och göra det rymningssäkert. Nummer två på listan är att fixa iordning köket ögona böj. Dessa små liv *suck* Men vad skulle man egentligen göra utan dem?!
Värdinna på Fantasy

*skrattar* Busar..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Nämen vilka busungar!
#8 Håller med dig. Vad födde du upp dem på egentligen?! Adrenalin? 
Värdinna på Fantasy
#9: Hahah :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Haha, det vill du inte veta…;)
Det tog sin lilla tid (exakt en månad) att hitta ett nytt akvarium. Men igår svarade jag på en annons på blocket och för tre timmar sedan ringde säljaren mig. Så idag ska jag åka och hämta ett akvarium på 154liter som dessutom redan är anpassat för gerbiler! Får med spån och en del andra saker också. Och alltihopa för bara 300kr *lycklig*
Värdinna på Fantasy

Nej, men sicken tur du har! Gott med nytt & bra akvarium =)
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Oja, kan meddela att pojkarna är överförtjusta! Det var inte en lugn stund på dem efter att jag satt in dem i deras nya hem fram tills att jag åkte till jobbet någon timme senare. De kanske har lugnat ner sig en smula nu men jag tvivlar på det. Den där misstanken jag hade om extra tillskott av adrenalin är starkare än någonsin 
Värdinna på Fantasy