Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 638 ggr
kitte94
0

Ensamma honor söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då mitt gerbil intresse inte är så stort längre och med tre honor som alla bor ensamma(läs info längre ner) och som behöver sällskap som jag inte kan ge dom så vill jag göra det rätta och hitta nya hem.
Jag kommer va noga med var dom hamnar. Jag vill att man ska ha erfarenhet av ihopsättning av gerbiler eftersom två av dom ska ha sällskap(läs info längre ner). Jag vill helst behålla burarna jag har åt dom. 
Tjejerna finns i Vittaryd, Kronobergs län. Jag vill inte ha något för dom.

Information om dom:

Lucy: Snäll tjej. ca 2 år. Jag fick henne och hennes två systrar och mamma i oktober -15. Lucy är som sagt väldigt snäll och rätt tam. hon går gärna upp för armen om man ger henne lite tid. Aldrig varit dominant vad jag kunnat se. Hon har varit själv ett halvår och det gick bra i början men innan jul började hon bli väldigt stressad och jag märkte att hon ville ha sällskap. Hon gick förut ihop med sin syster Honey.

Honey: Trevlig tjej, något skygg. ca 2år. Honey är en snäll tjej men bråkar gärna med andra gerbiler så hon ska va själv. Hon har skadat båda sina systrar. Men hon har aldrig bitit mig. Lite svår att ta upp men kan va hyfsat still när man väl får upp henne. Lucy och Honey bodde ihop men som sagt så blev Honey elak mot Lucy.

Myrtle: Snäll och nyfiken men vill helst inte va i handen. 1år. Har stamtavla. Myrtle fick flytta hem till mig när Honey och Lucys syster blev själv då deras mamma rymde och tyvärr mötte katten. Så Myrtle införskaffades rätt snabbt efter tragedin. Det gick bra nästan ett halvår men sen blev Hope(den tredje systern) ilsk och jagade Myrtle en massa så jag delade på dom. Hope fick därefter ett nytt hem.

Malili
0

Hej! Jag har en ensam gerbilhanne som söker sällskap! Två av mina tre rök ihop ordentligt och jag kommer inte försöka sätta ihop alla tre igen. Jag har lång erfarenhet av diverse djur och i dagsläget finns det tre gerbiler, en hund och två (lata) katter i hemmet. Låter det intressant får du gärna höra av dig! PS. Bor strax utanför Stockholm.

kitte94
0

#1 är lite tveksam över det här med att sätta ihop en hona och en hane. vet att de kan va sterila efter 2 år ålder men risken finns ju fortfarande. Är inte hundra på deras ålder för förra ägaren sa bara ungefär 7månader när jag fick dom hösten -15 Så dom är ju inte riktigt två när jag tänker efter.

kitte94
0

Söker fortfarande nya hem.