Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: köp-sälj-omplacera
Läst 636 ggr
Anna-Malin L
0

Gerbilhona (minst 2 år gammal) sökes

Jag söker med ljus och lykta efter en hona till vår snälla gerbilhane på 1,5 år som blivit ensam. Vi har tröttnat på alla bråk som tenderar att uppstå efter ett tag mellan hanar och vill nu ha tag på en äldre gerbilhona som sällskap istället. Vi bor mitt i Skåne och kan tänka oss att hämta på några mils avstånd. OBS! Vi kommer att vara i Eskilstuna helgen den 14-15/1 och har möjlighet att köra inom orter längs med hela E4:an på vägen hem söderut. Maila mig gärna på anna-malin@hotmail.se om du har en hona att omplacera/sälja eller har tips på någon person jag kan kontakta. Tackar så länge! Malin

Jaguar_
0

Tråkigt när sånt här händer och att det inte går att sätta ihop igen efteråt. Hoppas du hittar någon hona som passar! 🙂 Jag har en yngre kastrerad gerbilhane och lite äldre hona tillsammans och de är otroligt mysig med varandra. Bästa gruppen jag har här hemma 😍

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Anna-Malin L
0

Det låter jättegulligt - precis så vill vi ha det :) Jag har inte ens funderat på att man kan kastrera en gerbil. Det är väl inte speciellt vanligt? Men det kanske kan vara en nödlösning om vi inte lyckas hitta en äldre hona. Tack för tipset!

Jaguar_
0

Jo, det går kastrera men bara på två ställen i landet och nja inte så vanligt kanske. Göteborg och Stockholm. Vi gjorde vårat i Göteborg och dom var riktigt proffsiga och bra där (Blå stjärna). Kostar ju lite dock (1350kr). Honor betydligt dyrare (runt 5000kr). Det är det bästa valet vi gjort för våra gerbiler som blir helt förstörda om vi sära på dom, speciellt honan.

Det är klart alltid risker att kastrera ett så litet djur, men vi tyckte ändå det var värt att försöka. Vi läste på en del och läste även om en annan tjej som kastrerat sin och allt hade gått bra. De varnar alltid på djursjukhuset men sa även att hanar klarar sig bättre än honor.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

AmandaBlom
0

Jag har en 2 år gammal gerbil hona som jag skulle kunna skänka. Hennes syster dog för ett tag sen så hon har varit ensam ett tag,problemet är att jag bor i Söderhamn!

amandak12
0

Hej Amanda, Jag är intresserad av din hona, kan jag maila eller ringa dig? Hälsningar Paula (Stockholm)

AmandaBlom
0

Japp! Min mail är blomamanda99@gmail.com Nmr ‭‭+46 72-858 77 53‬‬

Anna-Malin L
0

Hej Amanda! Tyvärr på fel håll för vår del, men det verkar ju som om du hittat en annan intressent i alla fall :)