Avlivning
Jag har tagit det svåra beslutet. Det svåra beslutet att välja mellan kärlek och döden. Det svåra beslutet att avliva min älskade gerbil.
Min älskade gerbil som har varit med mig i 3½ år med både glädje och sorg. Min gerbil som har kämpat sig igenom cancer i sitt ben och död hos sin syster. Idag är hon trebent. Hon hade bitit av sig sitt ben och det hade läkt ihop bra. Men nu dricker hon överdrivet mycket och har sår på urinröret. Min underbara Diddlina, varför?
Min mamma ska boka tid till Avlivning. Lika bra att få slut på lidandet. Det enda Diddlina gör är att äta, dricka, sova, dricka, äta.. Hon kan inte hålla balansen heller när hon äter. Brukar oftast få stödja sig med ena tassen och ibland rullar hon över på rygg. Och blir liggandes likt en sköldpadda med tassarna sprattlande i panik. Nej, jag orkar inte se på längre. Jag vill inte, men har inget val. Jag känner mig som en svikare. Hon kanske skulle ha klarat det tillslut. Men jag lät henne inte försöka.
Minns du den dagen du kom till oss? Du och din syster Laila. Jag satt i timmar framför akvariumet och bara tittade. Minns du lyckan hos mig när jag kunde visa mina vänner er och säga: det här är mina husdjur. Mina egna första husdjur sedan jag var jätteliten.
Är livrädd för det som ska hända, det som kommer hända. Om några dagar är det förhoppningsvis slut. Då får du äntligen träffa din syster igen. **Jag älskar dig Diddlina.
**En gammal bild. Inte så bra kvalité. Ska kanske lägga in nya bilder sen. Men inte nu. Orkar ingenting nu. Man ser iaf att hon har tre ben där.
Nej vad tråkigt :''( *tårögd* :'(
*Miljoner tröstkramar* <33

Taaack.. :'/ <3 Vill verkligen inte. 2 av mina djur har redan dött det här halvåret.

Jättetråkigt att höra att du måste avliva henne men efter din beskrivning av hur hon mår nu så gör du det enda rätta!

Jag vet :'( Men det är ju endå hemskt… Imorgon kl. 10 på morgonen.. Hennes sista eftermiddag idag.

Beklagar.. Men som tjiggit säger är det verkligen det enda rätta för hennes skull.
Vet att det är jobbigt att förlora flera av ens älskade på kort tid. Det va bara några veckor sen som det va dags för min gammelråtta Wille att lämna in, och redan igår fick hans bror gå samma öde..
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Nej vad sorgligt. Stackars Diddlina. *tårögd*
Vi tänker på dig… :'(

Gud så tråkigt, lider med dig!

Taack alla :')
EmmaJ, beklagar :/

Hemskt.. men det var nog det bästa du kunde göra för henne :/
Beklagar : / Men det är kanske det ända rätta att göra.

Ja det var det enda rätta.. Tack <3 Imorgon gäller det. Måste pussa på henne extra mkt idag för jag ska till tandläkaräcklet innan :( <3

Nu har dom åkt iväg med henne. Gråter hela tiden. Klarar inte mer nu :'(
*tusen tröstkramar och en ros*

Taack :') nu känns det bättre. allt är över nu. det sista hon gjorde va o bet veterinären så hon började blöda (vetten asså). sen fick hon sprutan i sig och la sig o kollade på mamma. sen en till spruta och då somnade hon in… saknar henne redan :'( men hon fick dö i ett fint rum iaf. med tända ljus och dikter på datorn. har haft begravning nu också. men jag känner mig elak som inte följde med och avlivade henne. det var ju mig hon kände trygghet hos.
RIP DIDDLINA <3