gerbiler slåss
hejsan jag har två gerbil systrar. Igår så rök dem ihop i en pälsboll helt från ingenstans och jag fick sära på dem under natten, eftersom jag var osäker om något skulle hända. Detta är dock första gången något sånt här händer och jag vet inte orsaken till att detta händer. det var den som var dominant av dem två som började hoppa på den andre. Jag har läst att gerbiler är flockdjur och känner igen varandra genom lukt, kan det vara att den andre har ändrat sin lukt och att den andre inte känner igen honom och anfaller henne. Är det omöjligt att få ihop dem igen eller kan jag sätta ihop dem igen. snälla hjälp mig.
Kan det vara så att de börjar bli könsmogna? Då kan det lätt bli lite tjafs
#1 jo dem är 6 månader. kan det vara det? men bråkar dem så mycket när dem blir könsmogna, det ser ut som blodigaste allvar.
#2 Det kan bero på det. Svårt att avgöra när man inte ser själv men här är en hemsida som jag tycker verkar bra angående beteenden hos gerbiler http://www.mervolie.n.nu/gerbil-info Kanske kan det hjälpa något?
#3 efter att ha läst på hemsidan så tror jag att det är Dominans brottning. det kanske är så när dem blir könsmogna, att dem försöker bestämma vem som är dominant?
#4 okej, men håll lite extra uppsikt ett tag så att det inte blir blodigt allvar :) Skulle det bli det sågör som sist och sära på dem direkt