(K) Gerbilgrupp
Hej!
Jag har gått i tankarna väldigt länge om att skaffa mig ett gäng gerbiler, och vill i första hand kolla här om någon har vad jag söker. Jag håller sedan innan på med kaniner och kan tänka mig att djuravel är likt även här, med linjer, stamtavlor osv.
Jag söker en grupp på 3 individer, helst hanar då jag förstått dessa kan vara enklare när man är ny. Gärna stamtavla då jag vill ställa ut och sådär, men är just nu inte alls intresserad av att avla, men vill hemskt gärna gynna uppfödare som finns. Hos mig försvinner inte djur utan jag håller gärna uppfödaren uppdaterad av vad som händer och hur det går för dom. Självklart vill jag ha trevliga och fina föräldrar med bra linjer, då jag vill ha dom som sällskap här hemma.
Kan även tänka mig ta ett gäng som är i behov av hem, alltså omplacering. Men då jag är ny som sagt vill jag att dom ska vara vana vid människor.
Självklart kommer jag lägga ner tid på dessa och ge dom golvtid. Har väntat med att köpa mig ett akvarium ifall säljaren har detta att köpa till, dock vill jag INTE ha något litet och tråkigt, då köper jag mig ett innan jag får hem dom.
Transport går säkert att lösa, och kan åka någon timme eller två för att hämta dom. Annars finns jag 30 min öster om Göteborg. Tänkte ge mig av till utställningen i Trollhättan som är i början av december har jag sett, dit kanske man kan fixa transport? Vet inte hur det är med försäljning på plats och sådär, men verkar ändå roligt att åka dit och kolla lite. :)
Mvh
Jag har tre gerbilkillar till salu!