Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 773 ggr
EStralman
2007-10-26 20:41
0

frågor.

Hej!

Jag har tänkt att köpa en gerbil och undrar om dom stör mycket på nättern? och om dom är allergi vänliga.

Jonet
2007-10-26 20:46
0

På nätterna är det väldigt olika tycker jag. Ibland låter dom jättemycket och ibland inte alls.

Om dom är allergivänliga är olika från person till person. Men för mig och min syster så funkar det bra :) Men som sagt så är det olika.

Men det är vad jag tycker/tror.

Mymlan
2007-10-26 20:55
0

Jag har ca 15 gerbiler, varav 3 st bor i ett ca 250L akvarium precis bakom min huvudkudde. Jag hör dem inte då de tre gräver, gnager, dricker ur flaskan.

Har jag väl somnat så hör jag inte ens då kinesiska dvärg hamstern eller 2 möss springer i sina hjul som gnisslar. *står i mitt sovrum*

Ska du ha gerbil så ska du köpa 2 st, du kan ha av samma kön. Gerler är flocklevande djur och ska INTE bo ensamma.

Då de älskar att gräva så är ett akvarium lämpligast att ha dem i med mkt spån i med kartonger, mjölk tetror, toalett pappers rör under spånet.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

EStralman
2007-10-27 11:16
0

Tack. Men jag har ett problem mamma går med på att jag får två stycken men min låssaspappa gör det inte, vad ska jag göra. mamma har inte hunnit prata med honom men men tror inte att han kommer gå med på det. Vill verkligen ha två små söta gerbiler

Jonet
2007-10-27 15:05
0

Minst 2 stycken eller ingen tycker jag!

EStralman
2007-10-27 20:45
0

Mmm men om jag ska få TVÅ stycken men då måste jag ta ansvar över mig själv till jul. Får inte inanna jul mamma tycker att det är till räkligt mycket innnan jul men jag kan vänta. Men jag har två frågor om gerbilerna blir rädda och det tappar svansen är det hella svansen då?  och har ni några förslag på enkla hannamn på gerbiler.

Jonet
2007-10-27 22:34
0
L8sson
2007-10-28 00:48
0

jag försöker aktivera dom jätte mkt på dagen/kvällen inan jag går och lägger mej för annars kommer jag inte kunna sova ..

men de e nog olika från gerbil till gerbil, och va du har för bur till dom.. för de som låter är att dom gräver så mkt …

Fairytail
2007-10-29 21:35
0

#5 Gerbiler tappar inte svansen om de blir rädda. De tappar svansen om någon drar av den…

Jonet
2007-10-29 22:36
0

#8 Men det är väl inte något man gör även fast man inte vet att de kan tappa svansen?

tjiggit
2007-10-30 20:26
0

#9, Det är ju inget man gör med mening men olyckor kan hända så lätt med de små rackarna…

Även om du håller på med dem på kvällen innan du skall sova kommer de troligtvis inte sova hela natten igenom. Det gör iallafall inte mina. De är vakna i perioder om ca 2-5 h vaken, 2-5 h sova dygnet runt. Har du mycket kartonger och sådant i buren (vilket jag tycker att man bör då gerbiler älskar att gnaga och gräva) så kommer det låta en hel del, iallafall om de får för sig att gräva i pappkartonger och rör! Men det är något som man vänjer sig vid med tiden, iallafall har jag gjort det. Är du mer ljudkänslig så kan du kanske plocka ur alla kartonger och annat som kan låta om nätterna…

[MandaR]
2007-10-31 14:09
0

#10; Jag har precis börjat vänja mig Cool