Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 495 ggr
tinymaboroshi
0

Gerbils sista stund

Vår 5 år gamla gerbil håller nu på att ta sina sista andetag. Hon har inte varit jättetam genom sina år men vi vill gärna ta upp henne för att hålla om henne denna sista stund, tror ni att det är ett bra beslut? Hennes syster gick bort för ett år sedan men hon har mått bra det året hon har levt själv. Jag vet att det är sent men ville se vad ni säger.

「3 2 1」

tinymaboroshi
0

Det ser ut som hon får lite kramper ibland men vi vet inte om detta är normalt. Hon mådde underbart igår så är säker på att hon enbart är gammal.

「3 2 1」

Anne.K
1

Om hon ser ut att ha det jobbigt och lida, så tycker jag ni borde ta henne till veterinär och hjälpa henne på vägen.

Angående det där med att hålla henne är ju svårt att svara på då man inte vet hur hon reagerar på att bli hanterad. Om hon inte tycker om att bli hanterad så kanske det enbart skapar stress hos henne om ni håller i henne, då det mest blir för eran skull som ni vill hålla henne den sista tiden.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

tinymaboroshi
0

#2 Det var lite det vi tänkte också. Vi testade att ta upp henne och efter en liten stund så slappnade hon av och gick bort, verkade mer som att hon tyckte det var obehagligt att vara själv och lät oss klappa henne under tiden. Hon somnade strax efter att jag hade skrivit.

「3 2 1」

Guld_Kanalj
0

Vila i fred lilla Gerbilis❤️

Anne.K
0

Beklagar. Vila i frid ❤️

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

tinymaboroshi
0

#4 #5 Tack så mycket <3

「3 2 1」