Kull 4
Den 5 juli fick Snöboll och Tsunamis Findus sin andra kull tillsammans! Det blev fyra små bebisar. Nu är de en vecka gamla och alla mår bra! De har börjat utforska buren lite nu och tar små korta turer utanför boet :) Idag har jag könsbestämt dem. Det blev tre honor och en hane. Vittecknad agouti - hona Vittecknad agouti - hona Lcp agouti, lcp nutmeg, BEW eller siamese (osäker ännu) - hona Lcp agouti, lcp nutmeg, BEW eller siamese (osäker ännu) - hane
Ååh små gerbilbebisar <3
Vilka söta rumpor hihi!
Insta: isabellaroenne
Ååh vad söta! Grattis till kullen!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Grattis! :)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Tack! De blir bara sötare och sötare för varje dag som går. Jag tror nog att gerbilungar måste vara det sötaste som finns! Jag är inte hemma för tillfället, så jag har inte sett dem på ett par dagar (pappa är gerbilvakt). Det ska bli så kul att se hur mycket de har vuxit när jag kommer hem!
Här är den lilla hanen. Jag tog den här bilden innan jag åkte. Då var han en vecka gammal och pälsen hade börjat komma <3
Väldigt länge sedan jag uppdaterade den här tråden nu! Gerbilungarna har växt jättemycket sedan sist. I går blev de 6 veckor gamla, så jag tänkte det var på tiden att uppdatera tråden :) Här är lilla Prisma. Hon är i färgen light colorpoint agouti white spot. Hon ska snart sättas ihop med min ensamma hona Klippan här hemma då hon behöver en vän.
Och här har vi Kristall som blev den enda hanen i kullen. Jag är lite osäker på hans färg ännu. Antingen är han BEW (lcp deh) eller så är han lcp nutmeg. Lcp nutmegs är ju vita som små och får sedan lite gråa points när de fäller. Han blev ju sex veckor i går och är fortfarande kritvit, något gråare ton på svansen. Någon som vet om det går att se skillnad på lcp deh och lcp nutmeg redan innan fällningen?
Åååh Spira <3