Sugen på gerbiler
Hej.
Som rubriken lyder så är jag sugen på att skaffa gerbiler. (igen..). Har haft 10 gerbiler under min barndom. Jag är nu sugen på att skaffa tre gerbiler igen. Men jag har ett "problem" som jag tänkte ni kunde svara på ;) Jag är 17 år och har skilda föräldrar, jag bor växelvis varannan vecka hos mamma och den andra hos pappa. Det jag undrar är om man skulle kunna ha 1 akvarium på varje ställe? Kan det vara stressande för de?
Tänkte ju att man har med sig "använt" spån första gången på nya stället och sedan låter det vara ostädat i det andra tills de kommer dit igen. Så min fråga. Skulle min ide fungera för de små liven?
Hoppas ni förstår frågan🙂
Jag har testat att ha det så under mina första månader som gerbilägare. Dock dog gerbilerna av stress tillslut, jag visste inte bättre och jag skulle inte göra om det idag. Det bästa är att du har akvariet på ett ställe, förslagsvis hos den föräldern som gillar gerbiler mest så de får lite kärlek då du är borta.
Bor dina föräldrar nära varandra kan du också åka och hälsa på gerbilerna någon gång i veckan 🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Oj, då kanske det är bäst att ha de på ett ställe. Vill ju att de ska må bra🙂 Det är ca 4 km emellan så det är inte alls långt. Under tiden det är isfritt går det ju att ta moppen förbi;)
Tack för svar🙂