Ögoninfalmmation?
Hej på er!
När jag skulle ge Bella och Selma sin mat så såg jag att Bella är lite svullen och har någon typ av rödvätska(är inte säker på om det är blod, då det inte riktigt är blodliknande). Så jag undrar om det är möjligt för dom små liven att få ögoninflammation eller något sådant. Eller om det beror på något annat. Skulle vara hemskt tacksam för svar då jag är väldigt orolig för henne.
Ögoninflammation hos gerbiler vet jag inte mycket om… Men gerbilers tårvätska är naturligt röd, så att det är blod behöver du nog inte oroa dig för. Finns det några andra symptom?
Har du bytt bottenmaterial nyligen? För dammigt bottematerial kan irritera luftvägar och ögon.
Hej, tack för svaret, har nu märkt att honorna börjat slåss mycket, och det är inte bara slåss om Dominans utan dom slåss, våldsamt. Så det måste har något med det att göra. Så nu har jag satt upp galler emellan dom, eftersom dom inte kan vistas tillsammans. Då Bella har bitit Selma i foten och det är blod i buren.
Tack för svar i vilket fall:)
Har du någon bild? Det kan vara en irritation från tex. dammigt spån eller sand som hon fått i ögat.
Slåss dem så de blöder kommer det inte att fungera att ha dem ihop längre, du bör sära på dem och ha dem i enskilda burar.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ögat är bra nu vilket är skönt. Jag har särat på dom så nu ska jag in till djuraffären och fixa en vattenflaska till var och en. Tråkigt att det blev såhär men dom verkar glada ändå.
Tack för hjälpen:)