Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 559 ggr
kimsu
0

Sätta ihop könsmogna hanar

Hej! Hade tre hanar tidigare men två av dem gick nyligen bort pga en elak infektion bara 1,5 år gamla. Så det blev bråttom att hitta kompisar till den som är kvar. Nu har vi fått tag på en hane (unge) och det ska ju vad jag förstår inte vara så svårt att sätta ihop hanar om inte båda är könsmogna. Men jag vill gärna ha 3-4 killar ihop och därför har jag även fått erbjudande om att köpa ett hanpar som består av en ettåring och en unge, vad tror ni? Kommer det ta väldigt lång tid och massor av jobb för oss att få dem att trivas ihop?

lollynonna
1

Det är en dum ide att sätta in en ny gerbil till ett redan fungerande gerbilpar, oavsett kön. Jag har testat, och det spelar ingen roll hur snälla hanarna är så kommer det att gå illa.

Vill du ha 3 stycken tillsammans är det bättre att du köper två små bebisar som sällskap 🙂

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

kimsu
0

Ok, men funkar det även om de nya ungarna är 10 v resp 6 v och inte varit tillsammans tidigare?

lollynonna
2

#2 Det blir väldigt mycket mer komplicerat och jag skulle inte göra det, men du kan alltid testa. Det smartaste vore att välja två kullsyskon!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_thea
0

Håller med lollynonna, dumt att testa :/