Hemmagjord bur?
Hej! Jag hade tänkt skaffa gerbiler men efter att ha läst på om de inser jag att jag kommer behöva göra en egen bur för att den ska passa både mig och gnagarna. Jag är innte så mycket för SAMLA varianten och skulle gärna vilja ha lite tips angående hur jag bygger buren, vilka material som ska användas och hur jag eventuellt skulle kunna konstruera en löstagbar botten. /Sosigogroridod
Duger inte akvarium?
Jo, om det på något sätt går att få till frakt från Lund till Örebro så köper jag jättegärna ditt akvarium men annars har jag helt enkelt inte råd :-(
#2 Det borde finnas billiga akvarium i Örebro med omnejd, kolla blocket och facebookgrupper :)
#2 Det är dyrt att bygga hemmabyggen också då det kostar för all material och sedan färg och lack, nät etc. Iaf. om man tänkt bygga helt ifrån grunden. Jag har byggt gerbilburar. Dock har jag kommit billigare undan än om man köper helt nya burar i samma storlek direkt ifrån butik. :)
Akvarium brukar annars vara det smidigaste om man vill slippa bygga eget. Brukar gå att få tag på billiga akvarium på blocket. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning