Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 515 ggr
kitte94
0

sätta ihop två vuxna honor?

Jag har under väldigt kort tid fått sära på  alla fyra gerbiler. Dom bodde två och två. Den ena har fått nytt hem. Men samma dag som hon åkte iväg så börjar de andra tåv att bråka. Eller en bråkade och den andra blev offer. Så nu är de delade. 

Jag kan inte ge alla nya kompisar då mitt intresse för gerbiler inte är så stort längre. Men jag kan inte heller ha tre ensamma. 

Så min fråga är: ska jag våga försöka introducera de två som blivit mobbade? En är 1,5år och den andra lite över halvåret. Eller är det dömt att misslyckas?

JusseSaga
0

Det skulle inte jag göra men man kan ju alltid prova jag gjorde det med mina en gång fast den ena hota den andra

kitte94
0

Ja jag är ju beredd om de inte funkar. Och jag gör ju testet på neutral mark med galler emellan.

thea_thea
0

Nej, jag skulle aldrig våga. Kommer absolut sluta med döden om de träffas och två stressade gerbiler om de träffas genom galler.

kitte94
0

okej. Då blir det väl att hitta nya hem åt två av dom😭

JusseSaga
0

Det är bara att vara beredd för ena gerbilen kommer antagligen springa till dig för att kunna tas upp!

thea_thea
0

#5 Varför skulle det hända?

lollynonna
0

Sätt inte ihop dem, det kommer troligtvis inte att fungera.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

kitte94
0

Den yngre gömde sig på mitt huvud när hennes burkompis började jaga henne. Men jag kommer inte försöka sätta ihop dom. Vill inte stressa dom.