Bråk eller lek?
Hur vet man om gerbiler bråkar? Jag har haft två gerbil honor tillsammans sen de var små, och nu är de 2 år gamla. de har aldrig riktigt bråkat med varandra, och detta beteende de håller på med nu har jag inte sett förr hos dom, de jagar varandra, enormt mycket. De har två våningar och jagar varandra upp och ned.
Har inte sett detta med mina andra gerbiler förutom den ena hanen som dödade två andra gerbiler jag haft, men det var mycket värre än detta som mina två honor håller på med.
Så, hur vet man att de bråkar?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Ska jag sära på dom? Eller ska jag låta det vara? Jag vill helst inte sära på dom då de bott ihop sen de var små utan problem. Vet inte varför de håller på så här,, men det är jobbigt att lyssna på.
Jag fick lov till att sära på dom ändå, när jag väl lyckades få tag på ena så såg jag att det var ganska illa.
Men jag kan ändå inte förstå varför de helt plötsligt börjat bråka, ingen av de verkar ha ont (ja förutom nu den ena).
Känns bara lite tråkigt att nu ha tre gerbiler som måste leva ensamma :/
Jag tänker likadant här i ditt fall som jag skrev i den här tråden nyligen:
http://gerbiler.ifokus.se/discussions/57482d1f8e0e7461c7003527-mina-gerbiler-slass?discussions-2
De visar ju sällan att de är sjuka och till exempel urinvägsinfektion syns ju ofta inte på utsidan. Så ett veterinärbesök för att reda ut orsaken till bråket rekommenderar jag starkt för att du eventuellt ska kunna få ihop dem sen igen :)
Lycka till, hoppas det går bra för er!
Var hos veterinären idag som sa att det kan vara någon infektion, tog prover men det visade inget :/ Gerbilen är för övrigt frisk och pigg. Hon verkar må mycket bättre nu när hon fått komma ifrån den andra.
Okej :) Om du fick provsvar samma dag togs nog ingen bakterieodling, men veterinären hade säkert anledning att inte göra det. Bra val att åka och kolla i alla fall tycker jag. Tråkigt att de inte kunde fortsätta vara tillsammans.
#5 vet inte vad de gjorde helt ärligt. För var inte jag som åkte in med henne :p Idag mår hon ännu bättre. :)