Vad ska jag göra?
Min gerbil fick penicillin för en vecka sedan och slutade med det i fredags. Veterinären misstänkte en infektion i lungorna då han andades tungt och det klickade lite när han andades. Hans allmäntillstånd ändrades också som jag skrivit tidigare. Men nu efter penicillinen så mår han ännu sämre verkar det som och jag bli jätteorolig, hans andning är fortfarande ansträngd och han använder hela kroppen för att andas, vi bytte från kutterspån till toa lätt för att underlätta lite men han bara sitter i antingen hänggungan, i sandskålen eller i huset och han kommer inte fram om jag använder godisljudet. Vad ska jag göra? Och vad kan det vara som gör att han mår så dåligt? Det klickar fortfarande när han andas.
Ska göra det igen på måndag, är det något jag kan göra så länge för att underlätta mer?Är det någon som varit med om något liknande?
Det kan hända det var för svag styrka på penicillinet eller fel sorts penicillin. Kolla med veterinären igen som sagt.
MvH Tsunamis
Kan det vara så alltså? Vi fick Bactrim penicillin och han fick 0.1 ml två gånger per dag.