Ny här
Hej jag är helt ny medlem på gerbilsajten och helt ny på iFokus. Är ingen aktiv forumanvändare så det blir nog sparsamt med inlägg från mig. Läser desto mer. Dottern har en mindre hobbyuppfödning med gerbiler, de saknar stamtavla, men här finns både kunskap och god omvårdnad, och mitt vuxna yttersta ansvar. vi har en kull hemma som nu är drygt två veckor. Det är alltid lika roligt att få följa derasuppväxt. Honans första kull och det blev 4 hanar och 3 honor (könsbestämda preliminärt de är fortfaramde väldigt små) Det var lite om mig/oss. Är med här för att så småningom kunna utöka aveln med djur med stamtavla från duktiga uppfödare, att få fram bättre individer är alltid min strävan. 😊 När jag kommer på hur man lägger in bilder så ka det bli en och annan på småttingarna. Vi ses ☺
Åh vad kul! Välkommen!
Aahh se där ja 😁 två av sötnosarna
#2 Söta! :)
Välkomna!
Vill även poängtera att man kan stambokföra gerbiler som saknar stam sedan innan :). Så ni kan fortfarande registrera era gerbiler och helt enkelt bara fylla i den information ni känner till bakom vardera individ. Så blir det sedan lättare för er att hålla koll på släktskap och så för framtida parningar och kullar. :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Vart nånstans ligger eran uppfödning? Har ni någon hemsida? 🙂
Å så kul att det går att registrera dem. Det får jag undersöka närmare. Vi bor i marks kommun, ca 30 minuter norr om ullared. Typ…, ingen hemsida än Ungarna har öppnat ögonen precis Otroligt söta nu
#7 Okej 🙂
#9 Sötnos! 😍
Det blev en brun hanne med vit teckning också som dottern tänker spara. Har ingen bild än. Duktig mamma-gerbil (och pappan hjälper också till) som fött upp sju pigga och nyfikna bebisar, bra gjort för att vara första kullen tycker jag 😁
#12 Är kanske intresserad av en gerbilunge som är Agouti, kön spelar inte så stor roll. Får gärna vara en hona eftersom jag har en ensam Gerbilhona är hemma.
#13 jag skickar meddelande med lite kontaktuppgifter för jag är ute på iFokus så sällan 😊
Nu finns det en egen facebooksida. Välkomna att gilla den, ser ni tokiga faktafel i det lilla som skrivs så hör gärna av er och hjälp till så det blir rätt. Hon vill gärna lära sig rätt. https://m.facebook.com/majsansgerbiler/
#15 Ska kolla nu på eran sida och gilla 🙂