R.I.P världens finaste Dagny
Min fina, busiga, snälla, söta, bästa Dagny har lämnat mig idag. Jag har nästan aldrig mått här så här dåligt förut. Jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare utan den som varje varje dag alltid var glad och lyste upp mig. Vi var till och med hos vet med henne och fick medicin mot luftvägsinfektion. När vi höll på att spruta in medicin i hennes mun så kände jag på mig att nåt va fel så släppte ner henne i buren ich då fick hon nåt konstigt anfall och där släcktes hennes liv, men om nu det va luftvägsinfektion hur kunde hon då få nåt slags anfall och dö? Hon var ju på bättringsvägen med medicin o allt… Nu sitter min älskade lilla kenja helt ensam också, jag vet inte vad jag ska göra.
Men åh vad tråkigt 😕 Brorsan Danny håller henne sällskap på andra sidan…
Din lilla älskling har fått vingar och blivit en ängel.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
#1 Ja, hon får sällskap av sin före detta burkompis också<3 #2 <3
Nu har din älskade Dagny lämnat Jorden för en plats till himlen. Nu är hon på andra sidan Regnbågsbron 🌈
🌺❤️Vila i frid finaste Dagny ❤️🌺
_
Massor med styrkekramar till dig _❤️
Om du har tänkt skaffa en kompis Kenja, så har jag en kull med 6 stycken ungar nu.
#2 #4 tack för att ni stödjer <3 Ja, har kollat in din sida och den ser fin ut. Jag bor i Skåne så kan bli lite svårt med transport men jag ska tänka på det.
Beklagar😕
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#6 Okej
Men är det vanligt med såna här konstiga "anfall" eller vad man ska kalla det,?alltså att när de är nära slutat börjar liksom få kramper och öppnar munnen och sträcker ut sig och så för båda mina gerbiler har fått det precis innan de dog:(
#9 Jag vet inte tyvärr. Har ingen erfarenhet av detta 😕
Vi får hoppas att någon annan som vet mer kan kommentera.
#9 Anfallet kan har vart en stroke. Men inget jag kan säga med säkerhet utan endast en teori från min sida. Gamla gerbiler kan tyvärr drabbas av stroke. Hur vanligt det är med stroke vet jag dock inte rent statistiskt.
Ser jag bara till mina gerbiler (jag har haft många gamlingar) så hos mig har det inte varit en vanlig faktor. Utan hos mig har bara 2 stycken gamlingar som drabbats av stroke. Jag har inte bevittnat stroke anfallen, men jag vet att de haft stroke av att de överlevde anfallen och jag fann de påverkade av detta i efterhand, vissa gerbiler kan återhämta sig efter strokeanfall, men mina gjorde det tyvärr inte. Först såg de ut som att de skulle återhämta sig då de piggnade till, men tyvärr avled de sedan dagen efter trots allt jag försökte göra för att hjälpa dom i deras återhämtning i hopp om att de skulle bli bra igen.
Men som sagt om det vart stroke hos dina gerbiler är svårt att svara på, men min teori är iaf. att det kan nog ha handlat om det.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag beklagar din förlust🌺
En av mina marsvinshanar somnade också in på det sättet. Att han gapade och sträckte sig. Krampade. Han hade en varböld som inte ville läka och så var han väldigt underviktig. Veterinären sa att de kan få blodförgiftning om de går med en infektion länge.