Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmÀnt-om-gerbiler
LĂ€st 749 ggr
sandrasandysvensson
0

Ena gerbilen ensam kvar

Bella min ena gerbil fick somna in imorse 💔 Sally Ă€r nu ensam kvar. Hon Ă€r 1.5 Ă„r och vĂ€ldigt pigg och social. Bella Ă„ Sally Ă€r mina första gerbiler sĂ„ jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu. Jag vet ju att de vill leva i flock men hur gör jag för att introducera en ny kompis isf?

Rutabaga
0

Finns en bra artikel hÀr pÄ Gerbiler iFokus om hur man gÄr till vÀga :)

http://gerbiler.ifokus.se/articles/56bb83bd8e0e746e980001da-ihopsattning

Beklagar sorgen för övrigt, inte kul nÀr ens smÄ Àlsklingar dör.

VĂ€nligen, 

Elin 

DjurÀlskarenEmelie
0

Beklgara sorgen<3 Exakt detta hÀnde mig för typ 4 mÄnader sen. Det bÀsta sÀttet Àr att skaffa en ny, UNG kompis till gerbilen, eller om du vÀljer att skaffa tvÄ nya ungar som du sedan fösöker sÀtta ihop med den Àldre honan sÄ att sen nör den Àldre honan dör behöver ingen av dem yngre gerbilerna bli ensamma, dock kan det va lite svÄrt med honor att vara lite flera. NÀr min ena gerbil dog köpte jag en ny unge sÄ fort jag jag kunde. Det gick hur bra som helst att sÀtta ihop dem och de Àr bÀstisar nu:)

DjurÀlskarenEmelie
0

Men den arktiklen som #1 har lÀnkat Àr vÀldigt bra sÄ lÀs den:)

sandrasandysvensson
0

Tack #1 för lÀnken! Och tack #1 & #2, jag trodde inte jag skulle bli sÄ sorgsen som jag blev. Men hon var ju trots allt en av mina djurbebisar. Jag var inne pÄ en djuraffÀr dÀr jag bor och pratade med 2 personer varpÄ bÄda uttryckte sig om att jag inte skulle försöka para ihop henne med en ny. Dem hade försökt sÄÄÄ mÄnga ggr och flera gerbiler hade blivit ihjÀlslagna av varandra sÄ jag blev ju givetvis skÀrrad och osÀker.

ForeverEmma_
0

#4 frÄgade du hur dem satte ihop gerbilerna och vilken Älder gerbilerna var nÀr dem sattes ihop. För tvÄ vuxna gerbiler Àr vÀldigt svÄra att sÀtta ihop, nÀstan omöjligt. Och om man inte gör det pÄ en neutral plats med delad galler metoden och lÄter det ta den tid det tar sÄ kan det gÄ vÀldigt fel och leda till döden för ena eller bÄda gerbilerna. Sen har inte djuraffÀren den tiden skulle jag sÀga för att sÀtta ihop gerbiler utan dem vill bara fÄ djur sÄlda och tjÀna pengar. Men sÄlÀnge du sÀtter ihop din gerbil med delad bur metoden pÄ neutral plats och med en unge pÄ 5-6 veckor sÄ kommer det gÄ fint. Behöver inte oroa dig.

HĂ€lsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjÀrta

sandrasandysvensson
0

Tack för ditt svar #5 Jag har gÄtt och velat fram och tillbaka men har bestÀmt mig efter era rÄd att försöka. Tack!