Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: bilder-berättelser
Läst 1058 ggr
Rutabaga
7

Hyllning till den mongoliska gerbilens hemtrakter!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

De allra flesta gerbilerna här är ju mongoliska ökenråttor, som förstås kommer från Mongoliet, men även norra Kina och södra Sibirien. Eftersom att jag är som jag är har jag nördat in mig rejält på det här området och byggt en traditionsenlig ger, eller jurta, som är ett flyttbart hus som används av nomaderna i Mongoliet. I miniatyr naturligtvis, gerbilstorlek! ☺️

Vill med detta lilla bygge tacka de stäpper och halvöknar som fått fram sådana roliga, envisa, vänliga, smarta och lite knäppa små djur som våra små vänner gerbilerna, men även de andra djuren som bor i samma trakter. Inte minst den tvåpuckliga kamelen, ett annat favoritdjur som till skillnad från gerbilen är extremt utrotningshotat i det vilda. Lägg märke till flaggan ❤️

Hoppas ni tycker om huset, jag tänkte på er här på Gerbiler iFokus när jag pysslade ihop allting. Det finns så mycket kunskap om och kärlek för gerbiler här!

Vänligen, 

Elin 

lollynonna
0

Men Ååh så gulligt! Jag älskar det, vad tyckte gerbilerna? 😃

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

taylor__lambert
0

gud va vackert och detaljrikt! De små flaskorna, detaljerna på husets målning, allt faktiskt! verkligen ett bra skapande med fantasi och kreativitet!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Rutabaga
0

#1 Tack så mycket, Linah! De tyckte att huset var helt ointressant, haha, men godiset i sanden var roligt! Gulla tyckte att det var ganska kul att vara fotomodell också, tror jag 😉

#2 Åh, tusen tack! Jag ville få med allt, som till exempel det blå mönstret på taket som tydligen symboliserar den nomadiska livsstilen. Och kunde inte säga nej till de söta små flaskorna, man MÅSTE ju faktiskt ha ett förråd…

Vänligen, 

Elin 

thea_thea
0

Wow!!! D: Vilken fantastisk ide och hantverk!

Rutabaga
0

#4 Tack tack, Thea! Det var roligt att göra, förutom de rundade väggarna… Haha.

Vänligen, 

Elin 

ForeverEmma_
0

Men Gud vad gulligt! Och vad duktig du är! Gillar att du satte kan gerbiler vid huset också det gjorde det ännu gulligare!

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Rutabaga
0

#6 Hihihi, tack så mycket! Gerbiler gör allt gulligare 😍

Vänligen, 

Elin 

Gerbilles
0

Wow så otroligt fint och sött… 😮 Helt fantastiskt med alla små detaljer! Du har verkligen gjort ett superbra jobb, och den jättegulliga lilla gerbilen gör ju allt ännu bättre!