Vilken färg är Yuki?
Jag och uppfödaren (Lollynonna) har bollat lite om Yukis färg nu under dagen, när Yuki såldes till mig var det inte säkert vilken färg hon var, så idag passade jag på att ta en massa bilder på lilla Yuki på alla hennes olika Kroppsdelar som Brukar hjälpa till att avgöra färgen, och Lollynonna började fundera på om hon kanske var CP Silver Nutmeg, och Silver nutmeg har jag gissat på ett tag, så nu har vi bestämt oss för att försäkra detta, så delar med mig av några bilder här! ^^
Klor, öron, ögon, mage svans, helhetsbild, ansikte
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Hon ser egentligen lite ljus ut för att vara enbart silver nutmeg, men jag har aldrig ägt en cp silvernutmeg så det är lite svårt att avgöra :/
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Hon är även lite "beigeaktig" på närbilderna inte mycket, men lite lite En svag svag gulton
hade hon någon svart tickning som liten, eller kom det efter 6-7 veckors ålder?
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Hon hade liiite lite mörkare fält som bebis
Hon ser ut att ha någon agoutiål på svansen som bebis ja, men hon är ändå för ljus för att vara grey agouti.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Hon är inte en silver nutmeg variant iaf. Hon har en agouti ål på svansen och detta har inte nutmegs. Så hon är troligen någon agoutivariant som är nerblekt är vad jag tror iaf. Men exakt vad vet jag dock inte. Möjligen någon nerblekt grey agouti. Men inte någon silver nutmeg iaf. Varken vanlig eller blekt.
Hon kanske blir mörkare med tiden också? hon är ju inte så värst gammal ännu (ca 4-5 månader borde hon va)
Är hennes klor bruna eller svarta?
Jag tror hon är en Light CP grey agouti. De kan bli väldigt ljusa, precis som hon är.
#8 hon kommer nog inte mörkna med åldern. snarare tvärt om kan hon eventuellt blekna ju äldre hon blir. Blekgener brukar ha den effekten på färgen att det vattnas ur ju äldre gerbilen blir. Men det behöver inte bli någon jätte förändring mot hur hon ser ut idag.
Hennes klor är svarta ^^
#12 då kan hon eventuellt även vara Light CP agouti med.
Har för mig att om det är svarta klor så är det LCP agouti och om det är bruna klor så är det LCP grey agouti. Men vet inte med säkerhet, kan vara så att jag blandat ihop det där med klofärgen.
Eftersom båda färgerna kan likna varandra så kan det vara svårt ibland att se skillnaden. Möjligen att LCP agouti även har nyanser åt det bruna hållet i pälsen med. Du sa att hon hade lite gula toner i pälsen?
Men oavsett vad hon nu är av dessa båda varianter så är hon i varje fall med säkerhet en agouti-variant, sedan om det är agouti eller grey agouti kan vara lite svårare att klura ut då hon är så ljus. :)
Jag håller med Anne.K 🙂
#13 Joo på en av bilderna Ser Man att hon har mycket svaga gula/Beigea Toner i pälsen ^^
I vilket fall som helst är hon riktigt fin! ^^