Klottertråd!
Här kan vi prata om allt möjligt, oavsett om det gäller gerbiler eller inte. Välkommen att klottra!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Klotter klotter!😃
Dina gerbiler är så söta Linah! ❤️
Spenderade senaste timman på att ta bilder på killarna. Gick inte så värst bra haha
#2 Tackar! :D #3 Jaså ja, men det går nog bra sen ska du se!
// Linah
Gerbilsidan
Häromdagen så fick jag nitton vattenflaskor! Gött att bli sponsrad :D
// Linah
Gerbilsidan
#5 Superavundsjuk 😕
#6 Jag vet haha ;)
// Linah
Gerbilsidan
#8 jag somnade hehe… Men tack för påminnelsen iaf ;D
// Linah
Gerbilsidan
#9 :O
#5 Fick du dem helt gratis??? 😛
Isåfall är jag superavundsjuk 😛
#11 Japp! Jag blev sponsrad av en djuraffär här i närheten :D
// Linah
Gerbilsidan
#12 Av en djuraffär, brukar du handla där ofta eller vet de om att du har en gerbiluppfödning? 🙂
Pysslade om gerbilungarna nyss då de verkar vara aktivas den här tiden, hehe 😃
En av ungarna var jätte sprallig och tänkte hoppa ner på golvet, när jag lyfte upp hon :o Men var snabb och satte ner gerbilen i akvariumet igen🥵
Ungarna är så söta och speciellt en av honorna 😍
I den här kullen är alla nutmegs och det finns 3 honor och 3 hanar. Hade hoppas att det skulle finnas en DEH, men vart istället bara nutmeg. Ska inte behålla någon har jag bestämt nu 🙂
#13 De vet att vi har uppfödning! #14 Aw har du gerbilungar nu? Får man se bild?:D vilka föräldrar?
// Linah
Gerbilsidan
#15 Japp, det är ju Leoras ungar 🙂
Leora är mamman och Chicko är pappan.
#16 Jaha, det har jag missat :) Kira hemma hos mig är supertjock nu, jag undrar hur många bebisar det blir!
// Linah
Gerbilsidan
#17 Jag gissar att det bli 8 ungar i Kira kull 🙂
#18 Jag gissar också på något sånt, hon är skitfet nu!
// Linah
Gerbilsidan
#19 Jag tror på 16 ungar! 😃
#20 16?!😂
// Linah
Gerbilsidan
Imorse var min ena gerbilhane uppburrad och såg allmänt hängig ut med slutna ögon, men han verkar ha repat sig lite under dagen och åt och fixade med boet lite nyss när jag tittade till honom. Är orolig för honom men eftersom han åt så kanske det inte är någon fara? Vad tror ni det kan vara? Tacksam för alla svar
#22 Har du någon bild? Kolla så att vattenflaskan funkar, det är viktigt att de får i sig vatten.
// Linah
Gerbilsidan
Nej tog ingen bild i morse och nu ser han ju ut som han brukar, de har vattenskål så det behöver jag inte oroa mig för iallafall…
#24 Bara för att de har vattenskål kanske han inte dricker? Men ser han ut som vanligt nu så är det nog ingen fara 🙂
// Linah
Gerbilsidan
Nu när jag kollade åt han gurka o betedde sig som vanligt. Men jag undrar verkligen vad det kan ha varit, för imorse såg han verkligen jätteskruttig ut. Hoppas det inte kommer tillbaka…
En av mina tjejer var sådär uppburrad med en dag, hon bara satt och tittade på mig. Senare pysslade hon som vanligt, dagen efter burrade hon igen, sen pysslade hon som vanligt. Sen dess inget burrande. Vet inte, fick känslan att hon kunde ha ätit något hennes mage inte gillade?
I alla fall, idag fick jag hem ett större akvarium som var gratis pga det är en liten spricka i det på ena kortsidan. Ungefär 10 cm större åt alla håll, ingen jätteskillnad så men det märks. Tjejerna är nöjda och jag med. :)
Okej, får hoppas att det bara var något tillfälligt.
#28 Ibland kan dom se lite "uppburrade" ut när dom precis har vaknat.
Jättebra att du har ett öga på honom, börjar det att ske oftare nu i dagarna så kan det vara någon form av infektion.
Hoppas han håller sig pigg nu :)
Skriver väl här i klotter tråden jag med i brist på ork för annat och skriver de brilljanta orden: Woop woop!
Bara för att, haha. ;)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ego som jag är lägger jag in en bild jag tog precis på mig och gamla Bert som är ensam just nu, så han får extra soffhäng och även privilegier som de andra gerbilerna inte får i form av människomat! Säg inget till de andra gerbilerna🤫 Om ni undrar hur jag ser ut på riktigt så har ni en grumlig webbkamerabild på en supertrött och oduschad mig nu😂
Ricin och Ticka är anmälda till sin första utställning! Bert är också anmäld, men han har ställts ut massor så det är inget nytt för honom.
#34 Ååh vad kul!
// Linah
Gerbilsidan

Detta är snöflinga, en av mammorna till mina gerbilungar! Visst är hon söt?

// Linah
Gerbilsidan
Har 4st riktiga trött mössor här hemma idag! Det är bara en av dem som varit uppe och röjt lite resten har bara sovit hela dagen! Nu har jag åtminstone sätt 3 av 4st gerbiler. Den fjärde gerbilen har jag hört på morgonen när jag pratade med Kardemumma som var vaken på morgonkvisten.
Mulan sitter och tuggar på en toarulle nu och Bianca drack nyligen men tror hon går och lägger sig i kokosnöten xD (she did)
Tycker det är kul att dem kan vara så lata ibland. Men man blir ju nojig när man inte har ett enda liv från dem under en hel dag när man sitter i rummet :S
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
*vet inte hur man länkar till ett inlägg* ;D
37 - det är samma här, vissa dagar ser man inte röken av dem, eller så bara av en. Dock är det en av mina tre som verkligen utmärker sig och sällan är med och stökar, hon gillar helt enkelt att ligga i huset och vräka sig. Ibland frågar jag "var är er syster" och läskigt nog har de ibland kutat iväg och vips kommer även hon fram, haha.
#38 Och # hittar du genom att hålla in knappen under caps lock och trean 😃😉
// Linah
Gerbilsidan
#38 hahaha! Jo den fjärde gerbilen vid namnet Wilda är min lilla latmask här hemma. I hennes värld existerar bara mat och sova och hålla koll på matte. Motion är inte hennes grej😂😂
#34 Var är utställningen? 🙂
#42 Slagelse!
#43 Det ligger väl i Danmark ?🙂
#45 Ja.
Idag har jag och mina gerbiler skypat med #46 Thea!
// Linah
Gerbilsidan
Tack #39 och #40. ;-)
Städat en av mina burar idag, jobbigt värre! Tänkte städa en till nu haha
#49 Är det därför du inte svarar på facebook :0
// Linah
Gerbilsidan
städade alla burar igår kväll, vart mycket att städa då jag städade marsvinsburen, hamsterburarna, gerbilernas burar och akvarium och sedan några transport burar som behövdes städas. 😴
#50 Ja ursäkta att jag har ett liv då! ;) #51 Herregud! Hur många blev det att städa? :O
Tror karma precis straffade mig i form av en gerbil….
Hade precis lekt lite med tjejerna (Olivia, Fläck och Frö) och hade lagt på locket till akvariet, har ett i glas då de gnager på metallen. Såg då att vattenflaskan vridit sig så jag öppnar lite, lite och rättar till den. Lägger ner glaset, försiktigt som alltid och märker att - nej, det här känns inte rätt! Tittar över axeln och visst, där sitter lilla Frö fast med nacken… Jag får panik och sliter bort locket, Frö sticker ner i något hål de har och håller sig undan 10 minuter… De andra två är framme och sniffar på mig som alltid, håller handen uppe vid kanten där de kan kika ut om de står på en trälåda, och vips - jag får ett BETT som gör ett litet tandformat hål på tummen! Blivit nafsad på men detta var ett rejält bett. Rätt säker på att jag fick skäll. 😞
Frö kom fram, jag fick hålla henne lite och hon verkar okej men ska hålla koll.
#53 Åh nej! Hon bet nog dig för att hon bev rädd skulle jag tro.
// Linah
Gerbilsidan
Det var en av hennes systrar som bet mig, därav karma… ;-D
Men visst blev hon rädd. Usch, avskyr när man råkar göra dem illa. De är så jäkla snabba och även om jag är fullt medveten om att deras värld snurrar ungefär tusen gånger fortare än jag hinner blinka så händer det ibland att de hinner sätta sig på helt fel ställe. Som tur aldrig före detta på något farligt vis utan mest om jag ska hälla ner mat i buren, vips så sitter alla tre och får solrosfrön i skallen fast de nyss var under allt spån. ^_^
Om en vecka ska mina gerbiler ställas ut!
😕 Då var det veterinärs tid med Bianca imorgon då hon inte låter som hon ska. Hon låter till och från och i morse lät hon som om någon gnuggar på ett fönster. Hoppas att man får medicin och inte rådet att det är nog bäst att hon somnar in då hon även dels (90% säker) har doftköteltumör. Vill att hennes burkompis Mulan ska få lite mer tid med sin kompis innan det är dags.
Som tur äter och dricker Bianca fortfarande som hon ska och tycker även hon är pigg för att var henne då hennes gamla burkompis som bor i buren bredvid sover lika mycket som Bianca.😐
#57 Åh nej vad tråkigt! Beklagar 😕 Hoppas att det går bra hos veterinären imorgon.
// Linah
Gerbilsidan
#58 tack så mycket! Har nyss kommit hem från veterinären och allt gick bra! Bianca lät rosslig i lungorna så det blir att äta antibiotika i 7dagar och sen antiinflammatoriskt i 5dagar. Så nu hoppas vi att medicinen hjälper och att jag inte behöver åka in igen för att få ny medicin. Men är stolta över mina gerbiler Mulan (kompisen) åkte med som sällskap och både Mulan och Bianca var så lugna. Båda somna nästa helt i väntrummet när vi vänta på vår tur.
Spännande! Strax ska jag åka till gerbilutställning och ställa lote gerbiler! Hoppas Ticka inte rullat sig i kiss under natten…
#60 Vad kull! :D
Hahaha!
Kokade lite spagetti och tänkte att jag skulle se om tjejerna uppskattade det. Så jag lade undan några färdigkokade (utan salt) och när de svalnat lite så höll jag i en och lät den dingla ner i akvariet där en av tjejerna satt… Jag kiknade av skratt då spagettin är lite överkokt och därmed klibbig, så den fastnar lite lätt på hennes nos. Hon fäktar bort den, backar lite och ser fundersam ut - sen kommer ju spagettin tillbaks och fastnar igen på nosen. 😂
ps. nej, det var ingen hit för någon av dem. ds
#62 😂 Stackarna 😃
#62 Bra försök iallafall😃
// Linah
Gerbilsidan
Hemsk matte, kunde verkligen inte hålla mig dock. 😂Såg förjäkla roligt ut.
Jag tappade dippsås på min första hamster. Fick torka av stackarn med en våtservett😟
Haha, jag råkade göra något liknande på en katt, rätt i nyllet. Katten rapade vitlök i flera dagar efteråt…
#67 Stackars katt😂
// Linah
Gerbilsidan
#68 Copy(vitlöks)cat
Hon kom och buffade på mig precis när jag hade fört upp ett dippat chips mot munnen. Oups. 🤪
#71 Myysigt🤢🤮
#72 Hon fick över huvudet, jag fick dipp i näsan och över hakan. Win-win eller fail-fail. :p
#73 😃 win-win helt klart😎
Hur har alla det? Jag har precis bytt sand hos alla gerbiler, tungt arbete så nu vilar jag mig i soffan🥵
#75 Jag är sjuk… IGEN… vart sjuk nu sedan helgen. Har typ vart konstant sjuk nu till och från sedan början av december. funderar på när eländet ska ta slut. Haft olika förkylningar,feber, öroninflammationer, spräckt trumhinna, ögoninflammationer under perioden sedan december. Lyckas bara hålla mig frisk i max 2 veckor i sträck sedan pang bom tillbaka i sjukligheten… Är såååååååååå less nu.
Nu har jag "bara" en förkylning iaf. dock med kraftig nästäppa så man får nästan andnöd. Tack och lov för uppfinningen nässpray när man har det riktigt svårt att andas :P .
#76 Herregud😮 Vad är problemet med immunsystem?😛 Men men, bara förkylning är bättre än spräckt trumhinna😃
Planerar att åka på en utställning i Landskrona den 5 mars, och funderar på vilka gerbiler jag ska ta med mig just nu. Tror jag ska ta med mig mina "fula" killar, men är osäker fortfarande. Beslutsångest!😕
#77 Ja jag undrar också vad problemet är med mitt immunsystem :P . Har aldrig varit såhär sjuk innan. Nåja, förhoppningsvis övergående. Jag längtar iaf till vår och sommar då man slipper de värsta sjukdomstiderna. Åh så härligt det ska bli då. :D
#78 Nej nej nej, vår och sommar är det ju allergitider!! Du får tänka på oss allergiker😕
Vad låter såhär;
*krafs krafs krafs*
*duns*
?
😮
#80 😂 Rymmande gerbiler?😛
Typ så ja. Olivia var uppe i min hand medan mamma skrev på skype. Så, mot bättre vetande sätter jag mig ner i soffan, sätter O på bordet och svarar mamma. O är en riktig äventyrare! Hörde det där ljudet och sen sprang hon över mina fötter. Friheten blev kort, fem minuter och sen hade jag fått in henne i badrummet och stängt dörren, puh.
Hon halade sig ner i duken och sen släppte hon, allt bakom datorskärmen.
#82 Jag har haft måånga gerbiler på rymmen, bara att vänja sig😃
Ja egentligen gör det mig inget så, men jag är rädd att de ska gnaga på någon sladd och bli grillade, eller kliva in bakom kylskåpet och bli grillade… Ja, du ser hur jag tänker! 😉Bor litet och har en öppen planlösning så kan liksom inte spärra av hur mycket som helst, nu har jag några hyllor som jag kan spärra av hallen och badrummet med bara.
Märkte att en av mina hamstrar hade rymt igår. När jag öppnade en duna bur som var på golvet så märkte jag att det var något mjukt som gick på min hand, sedan såg jag att det var Bamse! 😃 Han hade rymt från buren eftersom hans kompis bara vill bråka.
#87 Vad gulligt av han :)

Alltså, inte för att skryta men kolla😃
Min gamla goa Gito (vila i frid) fick ibland för sig att hoppa in i våra muggar efter att vi tömt dem på allt kaffe. Smart… Han var dessutom hel-vit så det såg ju lite komiskt ut efteråt. 🤪
Sen var han sällan glad över att bli tvättad med våtservett efteråt.. 😡
---
Soliga hälsningar!
//FunkyFiat
#90 😂Gud vad mysigt😍
#92 Lyxigt! Vilken smart ide, får ta och sno den🦸♂️
#93, helt okej! ;-)
Bra motion för dem! De hoppar upp och ner lite överallt.
Vi har över 1600 aktivitetspoäng nu! :D
#96 Söta!
Kan era gerbiler ha dagar då de splittras för vinden bara du blinkar på andra sidan rummet, eller har jag bara lite speciella damer….?
#98 Nä, dina är speciella 😃
Haha. Ja, ibland vet jag inte vad det är med dem, andra gånger sover de helt öppet fast jag svänger runt med dammsugaren.
Ikväll håller de dock på att möblera om/riva buren.
#100 Fjantiga gerbiler😕
Det är med en stor klump i magen man får gå och lägga sig med ikväll. Min lilla plutt Bianca som har lunginflammation och doftköteltumör gick från att vara rätt pigg (jämfört med vad hon varit) och tugga på en toarulle i morse till stt nu på kvälle bara sitta stilla i en timme med slutna ögon. Hon har äntligen gått in till huset och lagt sig bredvid sin kompis Mulan. Får hoppas på att hon somna in snällt under natten då jag misstänker detta är nära slutet då jag tycker hon andades lite tungt eller att man får en akuttid imorgon (har förövrigt redan en tid in bokad på onsdag hos veterinären mot lunginflammation för ny medicin då förra bara hjälpte till hälften)
#95 Märkte det! 🙂
#102😕
#102 <3
Bianca har fått ny antibiotika som hon nu ska ha i 7 dagar så hoppas på att denna verkligen hjälper annars finns risken att det blir att hon får somna in :(
#106 - hoppas verkligen det löser sig!
Apropå sjukdomar och så - försäkrar ni era gerbiler?
#107 Nej, onödigt.
#106 Hoppas jag med att det går bra!
#107 Nope jag har inte försäkrat mina gerbiler och kommer inte göra.
// Linah
Gerbilsidan
#107 Nej jag har inte heller försäkrat mina gerbiler då det hade blivit för dyrt då man har många gerbiler. Så det är onödigt. Mycket bättre att spara ihop en buffert till eventuell veterinärvård. :)
#107 nej ingen försäkring. Tycker inte att så små djur är värda att försäkra. Dock hade jag haft kanin eller typ chinchilla där jag vet tänderna oftast krånglar på det djurslaget så hade jag försäkrat.
Har inte heller försäkrat mina tre. Kollade runt lite innan de kom och häpnade över priset. Dessutom har jag min katt försäkrad (fast han bor och göds hos mamma numer) så det hade blivit en fet summa varje månad, något jag tyvärr inte har råd med för tillfället. Då ser jag hellre till att de har bra mat etc.
#112 en buffert är dock alltid viktigt att ha. För rätt som det är så kan något hända och då är det bra om man har en buffert att ta pengar ifrån så man inte står helt handfallen och inte har råd med veterinärvård och medicinering eller vad nu kan tänkas råka ske. :) Så ha alltid en buffert sparad.
Vad gör alla idag? 😃
#114 jag har idag fokuserat på att börja må bra igen efter denna jobbiga vecka med Bianca (vila i frid) och fokuserat på hennes burkompisar och varit där och pratat med henne när hon väl varit uppe. Annars har jag sökt lite jobb och varit på en arbetsintervju där det var en skit snobbig chef. Du då?
#155 :( Jag har städat mitt djurrum, gått många långa promenader med hundarna och ätit pizza! Ska titta på film ikväll också men har inte lyckats bestämma mig vad för film jag ska titta på… Sen ska jag nog till stan en sväng och ladda mitt busskort haha
#117 Åh vilken fin tavla!❤️
Blev inget filmtittande, gick hundpromenad istället😃
Far och son, Galaxy och Tattoo 😍
// Linah
Gerbilsidan
Idag kommer bilder på gerbilbäbisarna :-)
#121 Åh vad kul! :D
// Linah
Gerbilsidan
Mina gerbiler har börjat bråka mer än va de gjorde förut, mest bara när de är ute o springer på golvet. Dom är inte i en boll utan bara "kompisbråk" men de piper ganska mycket och luktar varandra i rumpan. Blir ändå lite orolig att de kommer skada varandra… Vad gör ni när era gerbiler bråkar?
Fixar åt dig :)
#127 Den vita ser ju helt gul ut, undra vilken färg den blir!
// Linah
Gerbilsidan
En liten orm jag var och fotade idag!
// Linah
Gerbilsidan
#130 Snygg färg den hade 🙂
Är det din?
#132 Ja jättefin är hon! Nej det är min kompis, han har 3 stycken ormar. Det är också han som har mössen som är mamma till mina gerbilungar!
// Linah
Gerbilsidan
#133 Åh, så söt liten mus 😍
Har nu funderat vilket tema jag ska ha på kullen. Tänkte att jag antingen kunde ha grönsak tema, bär tema eller frukt tema? 🤔
Någon som vill svara på min fråga några kommentarer upp? :)
#137 Det är mest troligt Dominans. Det kan se hemskt ut men de gör bara upp vem som är dominant! Men är de på varandra för mycket och bråkar så de blir en boll eller om de bits, då bör du sära på dem.
// Linah
Gerbilsidan
Ne de biter inte, mer buffar och rider på varandra.
Ska nu kolla om bebbarna har öppnat sin ögon! :)
Tänkte köpa in en transportbur och lite mat från Zooplus, det visar sig dock att man måste beställa för 299 kr för en beställning. Någon som kan rekommendera en likvärdig sida? .
Gnagarboden.se har jag beställt en del ifrån. :)
Tack för tipset ska kolla in!.
Började precis skratta när jag kom hem. Ser nämligen akvariet så fort jag kommer in och nu ser jag tre öron, en svans och ett bakben som står rätt upp - här sovs det huller om buller! 😍
Dessutom, visst är det skönt när de ligger så och sover, sen vaknar de till och ser att man är precis nära - men de bara sluter ögonen och somnar om? Känns som att de verkligen är trygga och litar på en.
#146 hahah undra hur skönt det är egentligen att stå och sova😂😂
#147 Tydligen rätt okej för nu ser det likadant ut igen. 🤪 Kopplar dock inte riktigt varför de vill sova "ovan jord", är inte jättevarmt härinne. Idag när jag kom hem fick jag dessutom panik då ena tjejen ligger och sover mitt på spånet, trodde hon var sjuk eller död.. men sen var de ute och sprang alla tre och använde mig som klätterträd, alla drack efteråt och har ätit. Allmänt trygga, vågar man hoppas på det?
Hej!
Tänkte bara säga till er att jag inte kommer vara så aktiv på ett tag nu, åker nämligen till Finland idag och kommer hem på måndag.
Gissa vem som har tingat två gerbilbebisar? 🥳
DET ÄR JAG!
En blue och en black! Två hanar från Satomis😃
#150 Grattis grattis, kom ihåg våran överenskommelse haha 😃
// Linah
Gerbilsidan
Hur ofta släpper ni ut era gerbiler så de får springa på golvet? :)
#152 Inte så ofta. De springer lösa enbart då de rymmer från sin bur, annars så tar jag ut och fotar dem några ggr i veckan. Då har de rätt så stor plats att springa på, men de får inte springa på golvet själv!
// Linah
Gerbilsidan
#152 I princip aldrig. Med mördarhundar och sladdar överallt skulle det vara väldigt farligt för mina gerbiler att springa på golvet, så de får vara med på axeln när jag tittar på tv eller byter vatten någon gång ibland. De har rätt stora burar med mycket aktivering så jag känner inte att det är nödvändigt🙂
#152 förut släppte jag ut mina rätt så ofta. Men nästan inget nu då mina började tjafsa när jag släppte in den ena igen (kan inte ha dem samtidigt ute) och sen så i september så blev det att dem sov alltid när jag kom hem så vi gick bara om varandra. Men mina tjejer ha Har mycket kartong och även halm som sysselsättning och mycket spån så dem klarar sig och har inte sätt något behov från dem att dem vill komma ut heller. Men Om jag skulle släppa ut dem i dagsläget så skulle det bara vara min ena tjej men det är för att hon har blivit ensam och det gör jag bara för att hon ska få lite extra stimulans samt för sällskapet skull :)
Någon gång per vecka i ett par timmar. Försöker aktivera dem i buren med rör de springer i, kartonger och hö att gnaga på, maten gömd i spånet. Krävs lite input från min sida för att de ska komma ut, jag spärrar av en del som inte har sladdar etc. Problemet är väl att jag har varit sjukskriven länge och har börjat praktisera och jag är oftast totalt slut då jag är ovan och då blir det nästan smärtsamt att dra fram och bort saker, även om jag helst vill de ska få springa av sig några gånger i veckan.
Nu är det bara 4 stycken ungar i min aktuella kull. Den vita och tre stycken med färgen Burmese.
Ja samma här med mina gerbilkillar, dom blir väldigt irriterade annars…
#158 Japp :(
Nu har iallafall gerbilungarna öppnat ögonen! 🙂
De är väldigt aktiva just nu och vill springa runt överallt i buren 🤪
Hittat något slags utslag på Bert nu ikväll, tror inte det är en tumör. Jobbigt 😕
#162 Trodde du inte att det var hans bröstvårta? Kan det vara pappillom?
// Linah
Gerbilsidan
#163 Trodde det först haha men det var det inte, ser ut som någon slags utslag bara
Yes! Efter 2 dagars kämpande har jag allt bestämt och redo, den 10 april kommer det en blue hona och en slate hane från disyertos hem till mig!
// Linah
Gerbilsidan
Nu står jag och väntar, ska göra gelénaglar! Längtar tills det är klart
// Linah
Gerbilsidan
#166 Min bästis brukar ha gelénaglar, jätte snyggt är det 🙂
Vill också ha gelénaglar.
Längtar tills sportlovet som börjar nu på Fredag :)
Såhär blev naglarna om någon undrar haha :P
// Linah
Gerbilsidan
Snyggt 😍
#169 Tack! 😃
// Linah
Gerbilsidan
#171 Ja men det är bra att tacka ändå :P
// Linah
Gerbilsidan
#172 Ja så du inte verkar otrevlig haha
#168 Vad snyggt det vart!🙂
#174 Tack!
// Linah
Gerbilsidan
#168 skit snygga!!!!!
#176 Tack så mycket! 😃
// Linah
Gerbilsidan
Jag ska åka tåg i fyra timmar och 12 minuter totalt på söndag plus sjuttio minuters väntetid… Tråk men ska hämta fyra gerbiler så det ska bli kul i alla fall!
#178 Tack för att du gör det åt mig, trots tråkighet 😛 Supersnällt🤗
// Linah
Gerbilsidan
#180 Du är en ängel tack
// Linah
Gerbilsidan
Vad gör alla idag?
#183 Förhoppningsvis ska jag lämna tillbaka hanen, om någon har tid att skjutsa dit mig! 🤪
// Linah
Gerbilsidan
#184 Alltså det var helt galet😂
#185 Jag vet haha 😃
// Linah
Gerbilsidan
Men han var ju ändå ganska söt
// Linah
Gerbilsidan
fina bilder i denna tråd :D
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
POPCORN!🤤
#191 ❤️
Stressen!!! Ska på utställning tidigt imorgon och hittar bara två transportburar! 😮 Hittar jag inte resten måste jag leta imorgon och då kommer jag vara tvungen att gå upp ännu tidigare😕
#187 Naww, vad söt! 😍
Var kommer den sötnosen ifrån?
#194 Från en tjej i Luleå som köpte den i en djuraffär.
#194 Köpte från en tjej i Luleå som #195 sa. Ska dock lämna tillbaka honom..
// Linah
Gerbilsidan
#196 Synd att han kom ifrån en djuraffär.
#198 Jo det var synd, också synd att han bet mig i fingret🤐
// Linah
Gerbilsidan
Grattis ! bra jobbat!
Problemet är bara att jag har slut på plats på mina väggar😕
Roligt att se! :) . Har samlat på mig Nature gerbile fodret och lite godis på zooplus . Minsta beställningssumma är 299. Någon som har tips vad jag kan köpa in?
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/jr_farm/okenrattor/343832 - Valde detta godiset.
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/moss_okenrattor/kojor_hus/279206 Funderat på denna.
Det är rent ut sagt förjälvigt att vara sjuk och gå till de stora sjukhuset. Vilka krav de har bara för att man behöver åka hiss till andra våningen…. *suck* 🤦♂️
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
#205 Ser bra ut! Då kommer nog gerbilerna bli lika runda som mina 
Det huset verkar dyrt, fast det skulle nog uppskattas!
#206😂
Jo det kostar lite. Dock har jag ännu inte hittat något vettigare. Ni får gärna tipsa :D
Sedan satt jag i väntrummet och läste en tidning. Jag läste det mest konstigaste jag hört talas om….men det är tur att det är långt ute till havs. 😎 Lite undrar man vad de ska vara bra för? Krig? Få ut partygäster som vägra gå hem?
#210 WTF?
#208 Ska kolla om det finns något!
Thea_Thea: Tack.
Jaguar_ : Det har väl pågått länge med först och främst fiske farmer i norge. Laxen från Norge ska man helst undvika att köpa ifall man har råd, eftersom de lever i fruktansvärda förhållanden och köttet är i många fall långt i från som det ska vara för att ses som kvalitet fisk.
Usch, håller fortfarande på att skruva på min hylla
Har insett att jag inte kommer hinna färdigt så alla burar står på golv nu
Ja fast det var inte fiskodling utan att de stavat fel :P Fisodling
Hoppas gasmask ingår i att jobba på en fisodling… 😃
Jag är vrålsjuk, fy.
Ja usch de får man verkligen hoppas 😃 hahaha och bra betalt tsss
Awww krya på dig vännen! Är det influensan?
Kan man hantera gerbilerna när man är sjuk, eller kan de bli smittade? 🤔
Kan man hantera gerbilerna när man är sjuk, eller kan de bli smittade? 🤔
Ojrå… :/ :)
Nu är fantastiska thea_thea på stationen i Varberg och har precis hämtat 4 små gerbiler åt mig😍 Superfina! En blue, en nutmeg, en dilute slate och en slate. Egen tråd om dessa kommer den 10 april då de anländer till mig! Jättefina och jättesmå är de.
// Linah
Gerbilsidan
Sitter och väntar på mitt tåg :( tråkigt men har fyra gerbiler med mig tillbaka :D
Tack! Blir inte direkt bättre och det hela började med en irriterad hals pga jag lyckades få i mig för stor dos ur min inhalator. Har rätt känsliga luftrör sedan några år tillbaks, vill väl säga att jag har kronisk bronkit. Så, lite rethosta kan få mig att bli sjuk med feber. Alltid fascinerad över hur mkt snor man kan producera på en kvart.
Bra fråga, jag vet faktiskt inte men jag tror inte att vi kan smitta dem. Däremot kan man väl ha det i åtanke och tvätta händerna extra noga före man tar hand om dem. :)
Roligt, ser fram mot bildbom! ;-) Och vad snällt av dig thea att hämta!
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/foder_gnagare_smadjur/jr_farm/okenrattor/343832 Något att ha som godis? , Mina två gullisar behöver bli fylligare.
#224 Absolut kommer bildbomb! Kan inte vänta tills april haha. En månad bort 😐 Ja supersnällt av Thea!
// Linah
Gerbilsidan
Nu är Oggan, Sessan, Lollo, och Stella hemma!😍De är väldigt söta, bilder kommer senare 😃
#227 Du har gett dem fantastiska namn
// Linah
Gerbilsidan
#228 Vet
Nu flyger första beställningen iväg!
#230 Ser jättebra ut! :D
#233 Så fina 😍
// Linah
Gerbilsidan
Herregerbil det var en pärs🥵Skulle fota Ogge och Sessan, då tog Oggan tillfället i akt och smet ut på golvet😭Nu är han infångad ca femtio fula ord senare😟Jag tog faktiskt en bild, ska lägga upp den strax!
Frustrationen hos tjejerna idag när jag lyfte på ett hus som var totalt fullpackat med spån och mat och helt sonika häller ut allt i buren… "Gah, vårt förråd! PANIK!" 😃Så nu blänger de på mig medan de sitter i varsitt hörn och sprätter så de gräver ner varandra. Fick de nått att göra, latmaskarna.
Har inhandlat lite material till en artikel nu😃Kommer troligtvis upp om en vecka eller så 🙂
Väntar med spänning! :)
Köpt in Geril Nature foder. Någon som har tips vad jag spå ut det med? havre? övrigt? . Något recept för en 700 grams påse. Jag kan experimentera men om någon har ett vettigt recept som funkar så vore det bra. Tack.
Fy fan, vaknade halv 7😭
#242 Stackars dig!
// Linah
Gerbilsidan
#243 Om en kvart ska jag hämta din favorithund😉
#244 Ammo :(
// Linah
Gerbilsidan
#245 Men gråt då.
#250 Åh så söt😍
// Linah
Gerbilsidan
Thea: Som du sa på utställningen: Mer gerbiler åt folket! haha
PS: "Den här tråden har över 250 kommentarer: Möjligheten att kommentera ytterligare försvinner när det kommer upp i 300. Överväg att flytta diskussionen till ett nytt inlägg."
#252 Snart har du också så många gerbiler😎
Oj, tror lollynonna får fixa det eftersom jag är lat
Jag fixar en ny tråd 😃
// Linah
Gerbilsidan
// Linah
Gerbilsidan