Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 513 ggr
gabbo
0

ensam gerbil

Hur är det att ha en ensam 2 årig han gerbil? Mår de dåligt av det? Det märks att han har blivit äldre då han inte är lika aktiv men nu när han är själv så sitter han mest i huset eller gräver lite. Han äter ordentligt. Kan jag få lite råd av er då detta är vår första.

ForeverEmma_
0

En 2årig gerbil funkar att ha själv då dem är så passa gamla att det helt enkelt funkar. Om ni vill fortsätta med gerbiler så skulle jag föreslå att skaffa en lite bebis kompis till han.

Alla gerbiler reagerar olika på när dem blir ensamma. Vissa förblir som dem är och vissa blir deppiga.

Jag har själv fått en ensam gerbil nu då hennes kompis fick somna in för 2 veckor sedan och för mig har det funkat bra med henne. Hon är lika aktiv, gräver och tuggar kartong som hon brukar. Hon bor i mitt sovrum precis som mina andra två gerbiler gör så hon hör även dem så dem blir på ett sätt också sällskap när jag inte är där och alla tre är vakna samtidigt. 

Men vad bor din gerbil i för typ av bur? Sprider du ut maten åt han? Hur mycket aktivitet har han i buren? Hur mycket är ni med han? Är han på ett ställe där ni är mycket?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

gabbo
0

Han bor i ett terarium i sovrummet. Han är ute i lekhage ca 1 timme per dag. Får toarullar och kvistar att tugga på. Jag tar ut honom och gosar en stund på morgonen när vi byter mat mm. Tar gärna emot tips

gabbo
0

Han bor i ett terarium i sovrummet. Han är ute i lekhage ca 1 timme per dag. Får toarullar och kvistar att tugga på. Jag tar ut honom och gosar en stund på morgonen när vi byter mat mm. Tar gärna emot tips

hhejlollo
0

Tycker du ska skaffa en ung kompis åt honom. Enda gången det är okej att ha en ensam gerbil är ifall den man har är för aggressiv mot andra, låt honom inte sitta själv! Jag både har ungar och väntar fler så PMa mig vid intresse. Finns i Västerås men transport brukar alltid lösa sig!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[dvärgkaniner]1
0

#4 PM:ar dig