Naomi och Ängla
Igår kväll hämtade jag upp Naomi (Topaz) och Ängla ( Svart ) , Det är Tsunami som är uppfödare. Natten till idag grävde de för fullt. Idag försökte jag gräva i buren , fixa till för att sedan försöka "skåla upp , "Ängla" . Det slutade med hon skuttade ur handen och det tog mig en kvart för att få in henne i buren igen. Båda två fick knäckebröd och nu är de och gräver gångar. Hoppas inte Ängla blev allt för rädd. Nu ska de få vara i fred en längre period.
Det är Ängla på bilderna. Inte lyckats få tag på en bra bild på Naomi.
Tack så mycket! Dina är jättesöta de med!. Kul att höra. Nej det är jag men har det i tankarna!
Aww då haha 😃 sådär har nog alla gerbilägare fått göra, jaga gerbil på golvet!
Nejdå de lugnar sig rätt så snabbt av en sånt äventyr. Sträck fram händerna för att se om de går upp i handen, om inte annat scoopa upp dem med båda händerna och håll dem kupade och klappa lite, släpp ner och upprepa flera gånger. Om man är över buren så det inte gör något ifall de skuttar iväg.
MvH Tsunamis
#3 Jag brukar få jaga mina gerbiler också ibland. Men det värsta är ju ifall det är en gerbilunge som smitit, de är så snabba om man jämnför med dem äldre 🥵
Nu har de börjat vänja sig liiite och använder min hand som brygga. Båda älskar toarullarna och naomi är den som gillar den allra mest. Skokartongen fyllde de med spån nästan fullt ut till min förvåning och har gjort sig hemma i den. Idag får de pannkakor från jobb ( Laktosfria ) . Ska försöka ta en bra bild ikväll :).
Ps: Ja de var verkligen svåra att få tag på! hoppas så högt också! haha.
#5 Hihi 😃
Hahaha, det där med att dem små smiter från handen hände mig med. Hade hämtat min lilla Kardemumma och hennes syster hos en privatperson för dem skulle bli varsin kompis till mina två här hemma som började bråka och någon dag efter dem kom så skulle jag ta upp Kardemumma och wrooom så smet hon! Snabbt att stänga dörren till mitt rum så det inte blev att jaga henne i hela huset och dem där små sakerna på ca 6 veckor är inte lätta att få tag i. Många små rymningsförsök och andra saker har den damen varit med om det är tur att man sover med stängd dörr om nätterna :P
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Söötisar❤️
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Naomi gräver
Fin bur!😃
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Får ursäkta för att jag inte postat så mycket på senaste tiden. Det ska det bli en ändring på!. Här Infogar jag också ett kort klipp på Naomi och Ängla efter ny städningen.
Tack så mycket Thea_thea! :D
Idag lagom till nyårsafton blev jag biten av naomi så att jag började blöde i fingret. Hon hade hoppat in i sandbadet och kunde inte komma ut , lite panik till hjälp satte jag in handen dum som jag är och i det lilla utrymmet blev hon nog rädd och bet mig. Så jag anklagar inte henne. Hon verkar dock dock normal nu och inte rädd.
Frågan är om det är någon fara för mig? tvättade av med handsprit och tog på ett plåster. Har tagit stelkramps spruta i tidigare ålder.
#17 Det tror jag inte 🙂 När det händer mina små brukar jag lyfta upp hela sandbadet, men det går ju så snabbt när något händer!
Lyxigt!
Åh så fint de har det!
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Najs! 😃
MvH Tsunamis
Tack för den fina responsen! :D
Det kommer gå skitbra! Fast Änglas brorsa Ricin kommer vinna😎
Jadå! 😃Hoppas Ängla inte blir sur då! för hon är den busiga av de två! 🤪
Haha det verkar vara så men snygg släkt däremot! 😃
Ja absolut! Hoppas på att Ricin har fått flest snygghetsgener ;)
Jag är mer inställd på att få gerbilerna bedömda inte vinna :) .
Så fina de är! Lycka till på utställningen och berätta sen hur det gick!👍
// Linah
Gerbilsidan
Lycka till! 🙂
MvH Tsunamis
Vill börja säga att det var otroligt kul att träffa på alla djurägare som var på plats ( bla Thea_Thea härifrån ) . Och sen vill jag skryta lite med att en av mina älsklingar vann BIS ( Best in Show priset ) vilket jag är otroligt glad för och någon borde va stolt över , ( Tsunami är du här :D ? ) . Naomi var sekreterarens favorit och vann även OST priset ( Ostandariserad , Topaz ) .
Grattis! Jag pratade men thea och hörde hur det hade gått för er, så kul!
// Linah
Gerbilsidan
Grattis! Ängla var helt klart den bästa gerbilen på plats😃
Lollynonna: Tack så mycket! :)
Thea_Thea: Tack återigen och grattis till dig med ! :D
Stort grattis! Blir så glad för er skull :D
MvH Tsunamis
Tack så jätte mycket! :D
Ska du hänga upp rosetterna ovanför buren?
Ska nog skapa en prishylla för ängla i framtiden. Tror inte det blir ovanför buren dock i samma rum bredvid.
Inte Naomi?😮
Jo klart hon var absolut inte uteslutas! Min favorit när sällskap kommer på tal. :D hon är unik också