Namnförslag
Hejsan alla gerbilälskare! Snart så hoppar jag in i detta community och blir en gerbilägare.
Jag vänder mig till er för att få lite inspiration till namn. Då mitt ''namnförråd'' är väldigt litet och jag kommer inte på några vidare namn som jag fastnar för.
Så det skulle verkligen underlätta om någon av er ville spotta ut lite namn som jag kan få inspiration av!
Tack i förhand ^^
Do not forget to smile!
Hej och välkommen! Vad kul att du ska skaffa gerbiler! Är det hanar eller honor? Vill du ha något särskilt tema på namnen?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 Jag vet inte riktigt vad det är för kön. Jag har inget annat val än att köpa från djuraffär :(
Jag gillar lite gammelmodiga namn som typ, Rutger, Rut osv. Men lite flashiga namn skulle vara roligt!
Do not forget to smile!
#2 Var bor du? Det finns uppfödare rätt utspritt i landet
#2 Som sagt finns det uppfödare lite varstans, och transport är absolut inget problem att fixa om du hellre skulle vilja köpa från uppfödare!
// Linah
Gerbilsidan
Jag bor i Kalmar, Småland. Har letat men inte hittat något :( Men letade kanske inte på rätt ställe!
Do not forget to smile!
#5 Du har Kristallens (västerås) och Tsunamis (göteborg) närmast dig! Annars finns även jag (i Älvsbyn) och Lave (umeå). Alla andra gerbiluppfödare verkar ha tagit paus just nu tyvärr 😕
// Linah
Gerbilsidan
#6 Ja, det är synd att så många gerbiluppfödare tagit paus… Fast man kan kolla blocket också, jag köpte av en familj som födde upp för skojs skull, och fick jättesnälla gerbiler som bodde i en bra bur!
#7 Ja det kan man också göra! Många på blocket kan också vara köpta från en seriös uppfödare.
// Linah
Gerbilsidan
Skulle gärna tagit från uppfödare om jag hade möjlighet till :(
Do not forget to smile!
Råttan och Robban?😃