Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 824 ggr
[dvärgkaniner]1
0

Dräktig gerbil på 4 månader hjälp

Hej!
Jag är lite orolig över min gerbilhona, då jag tror hon är dräktig. Hon är bara 4 månader gammal ungefär och jag är osäker ifall hon skulle klara av att få ungar så tidigt? Det var en gerbilhane som smet in i hennes bur för ungefär 3 veckor sedan, hon bor i ett stort akvarium och det är högt så hon inte kan smitta, men utan lock. 
Tror ni att hon kommer klara av att få ungar ifall hon är dräktig, hon är väldigt fett och hennes mage känns som dräktiga gerbilers magar brukar kännas. 

Tacksam för svar!

Jaguar_
1

Well, 3-4 måader kan de bli dräktiga och få smått, men vissa dröjer ju 6-7 månader innan de kan detta.

De man kan tänka på här är att om hon är dräktig och få smått så kan det vara så att hon inte är redo för smått och kommer då överge dom till sitt öde…men det kan också vara så att hon är redo även om hon är ung och kommer klara av sin kull galant.

Klara av att få ungar gör hon, men som sagt frågan är om hon är redo i sig själv för detta. Det återstå att se. Hoppas på det bästa gör man ju alltid.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

lollynonna
0

Se till att ge henne bra näringsrik mat, och var noga och se till att hon accepterar bebisarna. Unga djur kan bli förskräckta av bebisarna och lämna dem, som #1 sa.

Men hon klarar det helt säkert.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Jaguar_
0

Ägg säger många är jättebra för dräktiga gerbiler, dock mina hatar ägg haha

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

[dvärgkaniner]1
0

Tack för svar! 🙂
#2 Har du något tips vad jag kan ge henne? :)

lollynonna
0

#4 Johannes bröd (ser ut som bark) ärtflingor, ägg tillexempel.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

#5 Okej, ska ge henne lite nu :)

thea_thea
0

Hur gick det för denna hona?

[dvärgkaniner]1
0

#7 Det gick bra, inga ungar 🙂

thea_thea
0