Dödsorsak på min ena ökenråtta?
hej Min ena ökenråtta dog nyss och har en kvar nu. Hittade han liggande på sidan bredvid sandskålen med hans mun öppen. Han hade sett pigg ut dagarna innan och såg inte sjuk ut… Vet du vad dödsorsaken kan berott på? Ska säga att båda ökenråttorna är 4 år gamla. Hur ska man ta hand om han som är kvar bäst?
Troligtvis åldersrelaterade orsaker. Beklagar😕
Din andra gerbil är gammal, så det är "onödigt" att skaffa en kompis. Vad du kan göra är att du umgås lite extra med din andra gerbil som säkert kommer känna sig lite ensam nu. Ge lite extra godis och mat, och kanske ha med gerbilen i soffan när du tittar på tv. Du måste även förbereda dig på att din andra gerbil troligtvis kommer dö strax efter, så du är beredd på det.
Beklagar verkligen🌺
Så sorgligt, men kom ihåg att fyra år är ganska länge för en gerbil. Säger som #1, att det nog inte är så smart att köpa en ny. Tyvärr vet jag inte varför din gerbil dog, är inte så bra på sjukdomar. Verkligen jättetråkigt!
Kan vara stroke på gamlingar det går väldigt fort. Beklagar!
MvH Tsunamis
Hejsan! Jag tror din gerbil dog på grund av att han var gammal. Jag rekommenderar dig att umgås med din andra gerbil extra mycket nu. Ge honom gärna något slags godis som han gillar. Köp inte en ny kompis till honom för att han är gammal och man vet aldrig när han kommer gå bort.
❤️Beklagar sorgen ❤️
🌈Vila i frid 🌈