lunginflammation?
Hej!
Jag misstänker att min lilla tant här hemma har drabbas av lunginflammation eller något liknade då jag hör att hon typ piper/låter (kommer video på hur hon låter) nu när hon går runt. Det började runt 2-3 dagar sedan hörde jag en kväll hur nån börja låta och jag trodde då att nån kanske drömde. Nån, vilket visa sig vara Bianca på 2,5år, nu när dem fick mat gick och lät hela tiden.
Hon äter och dricker som hon ska har inte sett något avvikande på det. Hon tuggar inte lika mycket kartong som hon har gjort förr, men jag tror att det kan ha lite med att hon börjar bli gammal och dels för att jag är 90% säker på att hon har en tumör på sin doftkötel. Men hon är ändå fortfarande pigg i mina ögon då hennes burkompis sover nästan lika mycket som henne (hennes kompis blir 2år i april) så är inte orolig så.
Men jag tror jag måste åka in till veterinär för hennes ljud och kolla upp det. Men tänkte när ni som lyssnar på video klippet tycker ni det låter som om hon möjligtvis har lunginflammation?
(måste bara fixa så jag kan lägga upp videon. Hold on!)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så här låter hon. Sätt i hörlurar så ni hör bättre och säg till om ni vill ha mer av ljudet detta är bara en del av klippet fick kapa den lite så jag kunde skicka det snabbt till min mail. Ska se om den vill skicka hela klippet.
nu är Bianca uppe en sväng och nu låter hon inte längre. Är så förvirrad vad det kan vara🤔
Slem i luftvägarna ger det rosslande ljudet, så det är inte säkert hon har en ordentlig infektion än. Håll koll så att hon äter och dricker och börjar hon låta mer eller bli slö så är det veterinären som gäller och då ganska snabbt innan det förvärras mer.
MvH Tsunamis
#3 Okej, tack så mycket! Ska avvakta då lite och se.
Kan det gå över av sig själv? Tänker mer om det kan vara så att hon typ kan sova bort det/ vila sig frisk ungefär som vi människor kan?