Djuraffär i USA
Jag är bara tvungen att avreagera mig lite! Jag halkade in på en video på Youtube, en tjej som skulle hämta sina gerbiler på "PetSmart". Burarna innehöll ett metallhjul, en plastigloo och ett tungt lager spån. Burarna var jättesmå! När personalen tog upp gerbilerna tog han bara tag i dem ovanifrån och höll fast gerbilen och la i dem i reseburen. Visst, USA kanske har mindre mått för gerbiler, men detta var som en skokartong typ… Och i den lilla buren bodde TRE gerbiler!! Blev så arg och ledsen. Sedan är jag emot många djuraffärer här i Sverige också, men då är det lite större burar iallafall…
Ja det är hemskt i USA! Och i många andra länder också. Och bland annat i USA säger dem att gerbiler ska ha hjul och gallerbur, helt sjukt :( Sverige har ganska hårda djurlagar jämfört med resten av världen, men det är ändå inte bra minimått tycker jag :/
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Det som jag nästan tycker är värst, både i USA och Sverige är att gerbilerna har typ två centimeter spån när de älskar att gräva! Mina skulle typ dö om de inte fick gräva! :P Som du säger, jag tycker att våra minimimått är jättesmå, så ännu mindre?
I en djuraffär här i närheten har gerbilerna ett lager alspån som inte ens täcker halva golvet 😕
Det är nog fortfarande rekomendationen att ha en 10 gallon bur i USA. Det är 37 liter… 😕
MvH Tsunamis
#4 De jag har sett har rekommenderat 20 galloon, det är väl typ 70-ish liter? Eller? Fortfarande väldigt litet dock :(
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ja kanske har de höjt rekommendationen, de fattade väl att det var alldeles för litet 😕
MvH Tsunamis
Ja det är tråkigt att gerbilerna ska behöva bo i så 😕
Jag skulle själv inte velat vara gerbilen som ska behöva bo så där.
Nej, och sen så finns det ju folk som tror på djuraffärens tips om minimala burar, och då får ju inte gerbilerna det så mycket bättre den ändå..! Nästan så man vill köpa alla djur där och ta hand om dem själv!
Ja, i USA är det hemskt!! Djurens förhållanden där de föds upp ät helt sjuka:(
#10 Vad menar du? EDIT: tror jag förstår nu, trodde du menade att gerbiler föds upp för att ätas i USA😃
#10 Fast nu är ju inte förhållandena dom svenska djuraffärsgerbilerna föds upp under något att direkt hurra över heller, tyvärr :/
Hahahaha inte möe mat på en gerbil dock 😃
I en djuraffär i stan så har dom väl typ ett 50 liters kar eller 70. Jag ha svårt att bedöma men tycker de ser ut som något sånt. Sen vet jag de fick in 3 gerbilhanar i en liten plastbur från någon privatperson. Privatpersoner borde bli utbildade även personal som säljer. Säga nej när de väljer en felaktig bur osv. Föräldrar borde se till att barn gör rätt med med sina djur och inte bara får för nöje.
Men tyvärr handlar allt om pengar.
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.