Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 798 ggr
[masken123]
0

Se skillnad på skojbråk och bråk?

Som rubriken lyder, hur ser man om det är bråk på blodigt allvar eller bara lek? När mina är i hagen, börjar de ibland brottas, och blir alltid rädd och särar på de. När jag särar på de får jag inte sår eller rivmärken, och de slutar direkt. Har aldrig sett detta i buren. Blir tacksam för snabbt svar!

lollynonna
0

Det kan bero på nya dofter, har du video? Om det är på allvar så spänner de upp sig mot varandra, piper och bollar ihop sig. Då de blir en boll piper de och hugger mot varandra, men jag skulle tro att det inte är någon fara.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[masken123]
0

Just det, glömde säga att de är bröder!

Anne.K
0

Det beror högst troligen på att de är en ny miljö som inte är deras bur. Då kan vissa gerbiler börja tjaffsa med varandra. Om man har mycket bekymmer med tjaffs utanför buren så rekommenderar jag att man rastar dom en och en och kortare stunder. Inte alla gerbiler tyvärr som klarar av att rastas utanför buren tillsammans då de direkt vill börja försöka hävda sig i det nya området och skapa revir.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[dvärgkaniner]1
0

Tycker som Anne.K och lollynonna :)

[masken123]
0

#3 Okej! Fast jag tror faktiskt inte att det är någon fara, det är alltid bara kort. Jag brukar lägga ner lite av deras spån också. Om jag t.ex har de ute i typ en halvtimme, är det kanske den första minuten som de kan småtjaffsa lite, men det ser inte ut som att det är allvarligt. Men kan det bli allvarligt?

Anne.K
0

#5 så länge det bara är korta små tjaffs så är det lugnt. Alla gerbiler kan gnabbas lite ibland. Men märker du att problemen blir större så är det bra att omorganisera rastningarna. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[masken123]
0

Okej! Jag har ändå alltid koll på dem när de rastas, så att de inte hoppar ut osv. Så jag märker ju direkt!

[masken123]
0

Jag testade bara att ha ute en av de själv i några minuter, och han tjattrade typ lite, vad kan det betyda? Det var som korta tjattrade pip, det lät inte så bra?

Guinea piggis!
0

Kan låta så när de hackar tänder, vilket betyder att de är stressade.