Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 2528 ggr
Szczurek91
2

Vad kan gerbiler äta [Samlingstråd]

Här tänkte jag att alla tipsade varandra om olika foder ( både basfoder  och övrig foder ( frukt grönsaker m.m ). Man ska kunna både svara och fråga om hjälp ( ganska logiskt :P ).

gothic_eve
0

Gröna ärtor gillade mina gerbiler att äta. Dock ingen basföda men dom fick det som extra tillägg ibland.

Sery
0

Jag har kämpat i flera månader för att hitta extrafoder att ge dem men det mesta har ratats, allt från ärtor till svindyra pinjenötter. Men tydligen är helt vanlig sallad supergott… 😃

[masken123]
0

Har ni något tips på grönsaker som gerbiler brukar gilla? Mina ratar det mesta, fast squash var okej iallafall, men det har vi inte alltid…

Szczurek91
0

Gröna ärtor gillar mina. Couscous går också hem.

L!na
0

Blomkål, broccoli och groddar är mina gerbilers favoriter 😃

xBeccax
1

Havregryn älskar min yngsta. När det kommer till basfoder rekomenderar jag Versle laga - Gerbil nature. Har allt för en bra kost till dina gerbiler samt inte så mycket fett som många andra foder innehåller.

Guinea piggis!
0

Gurka är bäst tycker mina

nimmis
0

Våra gillar vanlig sallad men inget slår färsk spenat, en annan älsklingsrätt är mosad kokt potatis. Bland godis är det solrosfrön och pumpafrön som gäller.

Szczurek91
0

Menar ni då vanlig isbergssallad? . Jag har testat ge ägg och potatis men de är inte så förtjusta. Ska dock mosa de och pröva igen.  Knäckebröd gillar mina också!.

Tsunamis
0

Knäckebröd, broccoli, majs, ärtor, gröna sojabönor (finns i frysdisken) 🙂

MvH  Tsunamis