Vad kan gerbiler äta [Samlingstråd]
Här tänkte jag att alla tipsade varandra om olika foder ( både basfoder och övrig foder ( frukt grönsaker m.m ). Man ska kunna både svara och fråga om hjälp ( ganska logiskt :P ).
Gröna ärtor gillade mina gerbiler att äta. Dock ingen basföda men dom fick det som extra tillägg ibland.
Jag har kämpat i flera månader för att hitta extrafoder att ge dem men det mesta har ratats, allt från ärtor till svindyra pinjenötter. Men tydligen är helt vanlig sallad supergott… 😃
Har ni något tips på grönsaker som gerbiler brukar gilla? Mina ratar det mesta, fast squash var okej iallafall, men det har vi inte alltid…
Gröna ärtor gillar mina. Couscous går också hem.
Blomkål, broccoli och groddar är mina gerbilers favoriter 😃
Havregryn älskar min yngsta. När det kommer till basfoder rekomenderar jag Versle laga - Gerbil nature. Har allt för en bra kost till dina gerbiler samt inte så mycket fett som många andra foder innehåller.
Gurka är bäst tycker mina
Våra gillar vanlig sallad men inget slår färsk spenat, en annan älsklingsrätt är mosad kokt potatis. Bland godis är det solrosfrön och pumpafrön som gäller.
Menar ni då vanlig isbergssallad? . Jag har testat ge ägg och potatis men de är inte så förtjusta. Ska dock mosa de och pröva igen. Knäckebröd gillar mina också!.
Knäckebröd, broccoli, majs, ärtor, gröna sojabönor (finns i frysdisken) 🙂
MvH Tsunamis