Höja priset på mina gerbiler?
Hej!
Jag har tänkt att höja priset på mina gerbiler lite eftersom att jag nu har börjat sälja gerbiler med stamtavla i Svenska hamsterföreningen. Förut sålde jag mina gerbiler för 150 kr, tänkte att jag kunde bara lägga ditt pengen som stamtavlan kostar. Hur mycket var det stamtavlan kostade igen? Har glömt bort 😃
Kommer även ha billigare ifall man köper två gerbiler eftersom jag helst säljer dem två och två.
Vad skulle ni har gjort?
Har för mig att det kostar 20 kr per kull plus 3 kr per unge för stamtavla.
Kanske 180-200 kr? Svårt att säga faktiskt, men du kan ju kolla med andra uppfödare vad de tar för priser för reggade gerbiler.
Om man vill ha datorutskriven stamtavla hem i brevlådan har jag för mig att det kostar 16 kr per djur/tavla. Men lita inte på mig, mina är inte reggade…
#1 Japp nu minns jag 🙂
Men då kanske jag borde sälja för 170 - 200 kronor istället? :)
20 Kr per stamtavla på vuxen gerbil, kommer inte ihåg med kullarna men då jag hade 7 gerbilungar betalade jag 80 kr iallafall. Jag tar 200 kr styck.
EDIT: Jag får dem utskrivna som papper på posten.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#4 Nej, 200 kr är bättre. Kanske 300-350 för två gerbiler. Har för mig att alla mina gerbiler kostat 300 kr per par.
Ja, och om du vill kan du ju vänta tills du är registrerad? Då kanske vissa vill betala mer, för att då anses man ju kunnigare osv.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#6 Okej, men då ska jag nog höja till 200 kronor 🙂