snabba svar !
Skriver för min vän. Min vän har en gerbilhona som har har lagt märke till att honan har börjat tappat päls på mitten av svansen och börjar bli konstig i pälsen. Hennes hona är 3 år gammal och hon äter som hon ska och dricker. Hon gör sina behov och så. Så vad kan vara fel. Ska se om jag kan få tag på en bild på hur det ser ut. Hon uppskattar alla svar och alla råd.
Bild vore bra. Det är troligen någon form av ohyra, eller självbarbering.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag har varit med om självbarbering. En hona som mådde dåligt, tog bort henne till slut. Det kan vara för att gerbilen bor ensam, eller så är hon bara allmänt stressad. Bifogar bild på hur min hona såg ut samma vecka som vi avlivade henne. Min hona gjorde det mest på ryggen, men det går på svansen också.

// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
okej. jag ska fixa bild imorgon då vi måste vara två. Hon har blivit lite skygg sen hon har börjat tappa päls. men ska försöka :)
Synlig skada/trauma, verkar ju snarare som om hon fastnat någonstans och haft lite problem att ta sig loss. Inget tungt som står ostadigt på burbotten?
MvH Tsunamis
Mm vi har gått egendom hela buren och bytt all spån och sånt. Det finns inget . Just nu sitter hon i ett litet mindre akvarium så att hennes svans ska hinna torka så att det inte fastnar massa spån och sand på den. Vi vill ju inte riskera att det ska bli infekterat .