Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 936 ggr
Bella90
2

Det omöjliga hände!

Är så glad just nu!
Min flicka Pärla hon har varit ensam ett tag nu och för ca 3 dagar sen bestämde jag mig för att testa att låta Pärla möta Ella .Ella är en flicka som var i en annan grupp med flickor. Hon var den undergivna i den gruppen och då tänkte jag att jag kanske ska prova med att hon skulle få testa träffa Pärla.  Pärla var väldigt dominant när hon satt ihop med sina syskon .

Jag förväntade mig det värsta men det gick ju jättebra med dom. Dom pepp lite och sniffa på varandra. Nu så sitter dom tillsammans i deras lilla hörn i akvariet och myser <3
Pärla är 6 månader & Ella är ca 2.5 år! Nu så har jag märkt att Ella har blivit mer tam än innan, nu får jag klappa henne på huvudet och ta upp henne utan att hon ska hoppa ur handen eller bita mig :) <3

vet att man inte ska sätta ihop en sådan äldre gerbil med en yngre men det fungerade fin fint :) <3

Pärla

Ella

surikatflicka
0

Härligt! Har du någon fin bild på dem tillsammans?

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

lollynonna
0

Vad bra att det funkade trots allt! Kom ihåg att håll noga koll på dem nu bara:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bella90
0

bild kommer.

Håller koll på dom hela tiden :)

Bella90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
surikatflicka
0

Ååå!

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad

Bella90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom är så söta dom är. Är jätte nöjd att dom kommer överens ❤

thea_thea
0

Håll extra koll nu, sitt bredvid buren så ofta du kan. Går inte att lita på gerbiler som är nya för varandra, speciellt två honor!

Bella90
0

Det går jätte bra mellan dom.idag så låg dom tillsammans i sandvadet och sov hehe <3