Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 590 ggr
Cezix
2007-10-16 05:26
0

Uppdatering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Insåg att det var ett tag sedan man skrev något överhuvudtaget här på gerbilforumet (vet inte om några minns mig överhuvudtaget, men man kan alltid hoppas ;) ). Därför skapar jag en uppdatering/bildtråd sedan den tidigare jag skapade vid ihopslagningen =)

Mycket har hänt sedan sist.
Fidgit och Strutter har växt sig rejält mycket större, medans Raou tyvärr verkar visa klassiska tecken på ålderstecken :/ Har dubbelkollat hans hälsa nästan varje dag numera - hans tänder är normala, han får sin favoritmat och äter gör han liksom dricker, men likväl har han gått ner i vikt, gissningsvis för att han ändå försöker hänga med Fidgit och Strutter på deras upptåg. Från att från början vara Fidgit och Strutter som blev omhändertagna utav Raoumiy, så verkar det numera vara Fidgit och Strutter som tar hand om Raou.

Dessutom så kommer de snart att få nytt - ännu mera grävvänligt terrarium (Med större bottentank - så som alla tre! (För er som mins skrev jag att Raou inte hade den blekaste aning om hur man grävde innan Fidgit och Strutter kom in i bilden…men oj! Vilka tunnlar de gör numera! ) nästa vecka så har de fått flytta till maxidunan som jag har här hemma, och de verkar trivas rejält. Gnager inte ens på plasten vilket jag hade väntat mig att de skulle börja göra…

Men oj! Bäst jag slutar skriva nu - annars lär detta bli en novell mer än något annat =) Dags för en mindre bildkavalkad.

Först ur är pojkarna bus! Fidgit är den som verkar ha högst rangordning medans Strutter och Raou verkar otroligt nog dela på andra platsen. Det är helt härligt att se ändå hur pass väl och sammansvetsad denna grupp på tre är! Strutter är den ljusa, medans Fidgit den grå. (har pinsamt nog glömt bort namnet på färgerna Generad)

Cezix
2007-10-16 05:29
0

Taget samma dag som kortet ovan är Raou full fart med att äta och bada i sandskålen. Vilken lyx! Äta i badet!
Man ser dock (i jämförelse med tidigare bilder i bland annat första tråden och de jag har liggandes på datorn) att han har blivit rejält smalare. :-s

Cezix
2007-10-16 05:35
0

Raou's rygg och Fidgit i en liten hög i det gamla terrariumet.

EmmaG
2007-10-16 13:28
0

Välkommen tillbaka Cezix ^^
Och ja, jag minns dig iaf =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

L8sson
2007-10-16 21:16
0

välkommen tillbaka :) jag har inte varit här förr så mkt så jag vet ej vem du är men skulle vilja det :) ;)

Katter3
2007-10-16 22:49
0

Välkommen tillbaka! Visst minns jag dig. :) Och kul att dina gerbiler mår bra, fast Raou börjar bli lite gammal. Min äldsta dog för de började slåss. :/

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Cezix
2007-10-17 16:54
0

Man tackar för välkomnandet tillbaka! Generad
Vad trist att höra om Ratman Katten! Han som var så fin! Definitivt en Gerbil man minns.

(Slänger till en bild på Fidgit i hans toalett, kartong och aspflis gång som någon av de tre grävde i det gammla terrariumet - kan knappt vänta tills det nya hämtas! =) Fast otroligt nog så gnager de ännu inte på gabber dunan! oO)

Cezix
2007-10-17 16:56
0

En vääldigt dålig (suddig) bild, då jag inte ville öppna terrariumluckan, plus kameralinsen är väldans dammig ser jag nu (fördömda jobb ^^; *mutter* ). Trion i hög. Raou den minsta baken, Strutter den stora vitaktiga högen, och Fidgit then grå.