Kan man sätta ihop dom?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade ute alla 3 idag tillsammans och det verkar funka. Rio (den svarte) var jag tvungen att separera från dom andra då han blev våldsam.
Man ska blrja försiktigt om man vill sätta ihop gerbiler som är obekanta.
Såg inte så mycket av videon, men oönskade beteenden är om de ställer sig sida vid sida och liksom "trycker upp" sig. Och de ska inte pipa så mycket, och bråkar de ihop sig till en boll så sära direkt. Eller om de ställer sig på bakbenen mot varandra och ser ut att börja förbereda sig på att slåss.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
I mina ögon som fortfarande är oerfaren (har haft gerbiler i 2år nu men kan fortfarande väldigt lite om deras beteende då dessa 4st jag har nu är mina första) så tycker jag det ser ut som den brungråa inte alls bryr sig om att den svarta är tillbaka, men tror även den är lägst i rang. Den vita tycker jag ser ut som att den är lite på och verkar inte helt okej med att den svarta är tillbaka. Men som lollynonna säger så ser det inte ut att vara något allvarligt.
Det du skulle kunna göra är att köra på delad bur metoden så att den svarta är för sig själv och den vita och brungråa är med varandra och introducera dem på nytt. Även byta plats på dem under en vecka eller två för att se hur dem beter sig men så att det ändå är säkert för alla gerbiler med att gallerväggen finns mellan dem.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#2 Tror du jag kan börja ha dom ute tsm under tillsyn?
Kan inte kommentera videon men varför har du gerbilerna på den ytan? Kan bli riktigt farligt för gerbilerna!😕
Jo jag tänkte också på att det är en väldigt dålig plats för dem att vara på. Och om alla var ensamma från början ska du verkligen inte släppa ihop alla tre på samma gång! På en sån där stor yta är det lätt för dem att börja slåss mycket innan du hinner fram.
Jag brukar sära på dem när det går ganska bra, men de har uppvisat tecken på att börja bråka. Går det helt felfritt sitter jag och kollar på dem i några timmar, sedan om de bråkar särar jag igen.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Alla var inte ensamma från början. Grå/bruna och grå/vita går tsm. Svarta går ensam.