Ung gerbilhona sökes
Idag hände en mycket hemsk sak. Jag vet fortfarande inte hur det gick till.
Min ena gerbil,Ginger som är mamma till mina andra tre, lyckades ta sig ur buren eller om katten lyckades bryta sig in. Resultatet blev att jag hittade Ginger död bredvid min säng när jag vaknade.
Så nu är hennes ena dotter, som fick separeras från systrarna som började mobba henne, helt själv.
Vill hitta antingen ett hem där hon kan få en ung kompis(Hope är ca halvåret) eller om det finns nån som har en ung att sälja.
Bilden är på fina Ginger ❤️
Var finns hon? stamtavla?
Är intresserad :) Behöver en hona till min hona som sitter själv för tillfället
#2 Som jag sa till dig på pm ska du inte ha vuxna gerbiler,du ska ha en bebis hona på ca 7 veckor. Annars bråkar de :)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Hon finns utanför ljungby i småland. ingen stamtavla men uppfödd i hem. Fick ta över fyra(mamma med tre döttrar) för lite mer än två månader sen av en i byn.
Håller med lollynonna. Om man vill ta över Hope så ska man ha en unge. Släpper inte henne för ihopsättning med vuxen. Hon har redan blivit mobbad en gång.
Min hona är 4 månader gammal så hon är inte vuxen :)
Jo på sätt och vis. Har aldrig satt ihop några gerbiler, men de flesta som jag pratat med säger att under 8-9veckor ska den yngsta helst va för störst chans att de ska funka ihop.
Hej kitte 94, min dotter har tre unga honor som hon kan tänka sig säga, de är födda den 28/7 i år. Det finns två svarta och en ljusgrå ned vit teckning på nacken. De finns i Skåne. Om du är intresserad så kan vi skicka bilder.
#5 Jo,hon räknas som ung gerbil. Nästan vuxen,äldsta honan ska vara 8 veckor. Jag förklarade ju det för dig? #7 Dina honor är också för gamla, 3 månader va?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Skrev nog inte rätt. Skulle nog ha skrivit att gerbilen inte får vara över 8veckor, helst mindre då jag måste planera ev resa att hämta eller hitta transporthjälp.
Här är en bild på lilla Hope. En snäll tjej som är nyfiken men lite försiktig. sitter hon och äter så kan man få klappa henne lite försiktigt om man rör sig lugnt. Kommer gärna fram och tar godis i handen. Just nu är hon väldigt lättskrämd. varje rörelse får henne att springa iväg. Önskar verkligen att jag kunde släppa ihop henne med systrarna igen 😕
letar fortfarande.
söker fortfarande en kompis åt min lilla Hope.