Tips på lekhage?!
Köpte en gallerhage att ha till gerbilerna när jag släpper ut dem men detta fungerar dock inte då de istället för att springa runt och röra sig bara gnager eller hoppar över staketet… Därför skulle jag bli glad för lite tips på hur man kan göra en billig hage (som är rymningssäker) eller vart man kan köpa en sådan :D
Här finns det en del, hade detta kunnat vara något? http://www.zoo.se/produkter/smadjur-gnagare/burar-hagar-transporter-for-smadjur-gnagare/smadjurshagar-kaninhagar-hamsterhagar.html
R.I.P. Anton 💔
De gnager på gallret så gallerburar fungerar tyvärr inte :/
#2Hmm.. Ena sidan av min kanins hage täcks av en plywoodskiva. Kanske något för dina Gerbiler :)
R.I.P. Anton 💔
Ja det skulle man skulle kunna använda :), frågan är bara hur man sätter ihop dem med varandra så det går o förvara bra oså, men det går säkert att komma på någon lösning!
#4 Ja, min kanins hage är ju iofs permanent.. :)
R.I.P. Anton 💔
Har nåt svagt minne av en tjej som köpte plexiglasskivor och satte ihop dem med stark tejp. Kan ju vara lite dyrt kanske men då kan man ju få den hur stor man vill och de kan inte komma ut så lätt. Tänk p åatt tejpa inte kant mot kant utan lämna nån mm extra så att man kan vika ihop dem sen när man inte använder den.
MvH Tsunamis
Jo jag har tänkt på det också men funderar nog på lite billigare alternativ… :)
#8 Tejpa fast kartongbitar och använd som hage!
Ja det är ju billigt o bra! Tack för alla förslag :)
Ni har inte badkar hemma? Mina springer där, eller så har jag dem i vårt lilla badrum där det bara är dusch och jag sitter med dem.
Nej har bara dusch tyvärr.. :) Hur länge brukar ni ha ute dem? Ibörjan hade jag dem ute 1-2 timmar, men nu verkar det bara som de vill antingen ut eftersom de klättrar över hela tiden, eller så står de o hoppar mot glaset och försöker ta sig in i sin bur igen. Det brukar ta knappt en kvart innan de tröttnar. Känns ju inte kul att ha ute dem om de inte verkar vilja, men o andra sidan får jag dåligt samvete om jag inte tar ut dem varje dag, vad tycker ni jag ska göra?
#12 Kan du på något sätt se till så att de kan hå in och ut i hagen fritt?
R.I.P. Anton 💔
Jag hade så förut men det går inte längre då jag har gjort om buren lite så de får större grävmöjligheter.