Lite hjälp, tack ^^
VEt inte om detta är rätt Grupp, men hoppas på det, i alla fall som dom Flesta vet så har ju jag et stort akvarium på 375 liter Som jag delade av på mitten och Silikonade Fast Plexiglaset i mitten för att det skulle bli två burar, på Ena Sidan hade jag ju Tenshi och Yume från början och Hime, karasu och Seishi på andra sidan, men det var innan den var fastsilikonad, så Yume Fick Seishi KArasu och Himes svansar in emellan och bet dom, så därför Fick dom ett eget litet kar och Tillslut Silikonade jag Fast mittskivan och Akuma och Raito fick Flytta in på andra sidan.
MEN nu till mitt problem, Seishi och Hime Brunstar och Det hade Akuma fått upp sniff på och Skrapat bort silikonen och tuggat sönder Mitt skivan så både Hime och Seishi hade tagit sig in till Akuma och Raito, Detta märkte jag igår, så Då lagade jag hålet och Flyttade Seishi och Hime till sin sida igen imorse när jag vaknade var det fortfarande helt, Men Akuma var där och KrafsadeMen kom inte igenom igen så Jag åkte ut och gjorde lite med Julshopping och kom nu hem och Skulle låta alla små får Springa av sig, kom hem till att hålet i Plexiglas Skivan var större, så stor att till och med Raito hade kommig igenom, och SEishi och Raito var på Tjejernas sida, och Hime och Akuma var på killarnas sida, Jag VET att Seishi och Hime Brunstade igår för dom börjar alltid att "boxas" när dom båda brunstar samtidigt och igår gjorde dom det mer eller mindre hela Dagen, så nu ska jag låta Killarna hjälpa till? och Ta bort Plexiglas skivan helt och hållet Eller ska jag försöka Sära på dom helt ock hållet? Bygga om i burarna så alla får flytta för att Seishi och Hime ska få vara helt ensam och ta hand om ungarna eller hur ska jag göra?
Tilläggas ska att detta var INTE meningen, Seishi och Hime Skulle inte ha ungar och Absolut inte med Akuma och Raito eftersom jag inte vet nått om Seishi och Himes bakgrund
Finns den NÅN Chans alls att dom inte är Gravida om dom Brunstade? Vill inte ha ungar känner att jag inte är tillräckligt duktig för att skaffa ungar.
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Börja med att sära på könen i helt olika akvarium.
Det är en hög risk att det blir ungar, men det är inte helt säkert.
har du de tillsammans länge så blir det garanterat ungar, och det vill du inte!
Problemet är att Med Gerbiler så Brukar pappan hjälpa till med bebisarna
Om det inte blir ungar då, är det värt att ha de tillsammans så att det garanterat blir barn då?
DEt är därför jag frågar, har nu återigen lagat mittenväggen Men eftersom jag VET att dom Brunstade igår vet jag inte vad jag ska ta mig till men just nu är dom särade på igen
Men sära på könen så att det inte händer igen. Skaffa glas istället för någon förstörbart, och om det blir ungar så hjälper mammorna faktiskt varandra. Du får hoppas på att antingen ingen eller båda blev dräktiga, för att blir det den ickedominanta så käkar de upp varandras ungar. Eller snor dem. Men du får hopps på att det inte blev något och sära på dem.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
JAg ahr srt på Akuma/Raito och Seishi/hime nu Tjejerna på sin sida, killarna på sin
Också därför jag frågar om jag Ska Flytta om allesammans och sätta dom i varsin bur och sätta nån annan i stora karet?
Nu har jg gjort rent 3 Burar och Flyttat om, eller snarare gjort rent två och Fyllt en Stora akvariumet är skiljeväggen helt borttagen i tillsvidare och dr bor nu istället det tre Nyaste tjejerna, helt renstädat där och deras grejer fick Flytta med.
I Lilla Terrariet där dom bodde bor nu Tjejerna (Hime och Seishi), och i en större gallerbur (HÖGST TILLFÄLLIGT) bor Akuma och Raito, ska stjäla ett Akvarium av pappa imorgon då han inte hade tid att följa med upp på vinden nu, och jag når inte.