R.I.P Sheba
Nu har min andra Gerbil, Sheba gĂ„tt bort.đ
Jag kom hem efter skolan och dÄ lÄg hon dÀr uppe pÄ spÄnerna.
Hon sÄ sÄ liten och fridfull ut, och jag Àr sÄ ledsen att jag inte kunde vara med henne pÄ slutet, men jag Àr sÄ glad att det gick snabbt.
Jag var beredd pĂ„ det hĂ€r, hon var trots allt 3,5 Ă„r och bodde ensam efter att mamma Luna gĂ„tt bort, men det gör fortfarande lika ont đą
Tog ut henne pÄ en gÄng och lade henne i en kartong med papper och spÄner och sÄ gick jag ut och begravde henne under en gran.
Saknar henne sĂ„ mycket, till och med hennes grĂ€vande och gnagande som höll mig vaken hela nĂ€tterna ibland, och hennes rymförsök dĂ€r hon alltid hittade en vĂ€g in i min byrĂ„ och tuggade hĂ„l och bajsade pĂ„ mina klĂ€der đ„”
Hon var pigg och frisk hela sitt liv och vĂ€rldens snĂ€llaste, bet aldrig nĂ„gon, inte ens den stora lĂ€skiga hunden som stack ner nosen i buren ibland nĂ€r jag skulle sĂ€tta in nya saker Ă„t henne. Hon Ă€lskade hirskolvar mer Ă€n nĂ„got annat. Hon brukade klĂ€ttra upp pĂ„ hirskolven och bita av den sĂ„ högt upp det gick och sĂ„ tog hon den stora biten med sig ner under spĂ„nerna och Ă„t upp den đ
Det kĂ€nns sĂ„ tomt utan henne đ Men nu Ă€r hon tillsammans med sin mamma igen â€ïž
Vila i frid mitt lilla busfrö đș
â€ïžJag tror din lila vĂ€n Sheba Ă€r nu pĂ„ dem evigt gröna Ă€ngarna â€ïžâ€ïžoch leker med sin mamma Luna â€ïž
đVila i frid finaste Sheba đ
đșHa det bra i himlen Sheba đș
đșđđ
#1 #2
Tack đą Ja, nu Ă€r dom Ă„terförenade och har det bra bĂ„da tvĂ„ đą
SĂ€nder massa kramar â€â€