Vad gör ni med matförrådet vid städning?
Ni som slänger ut maten direkt i spånet åt era gerbiler. Hur gör ni med deras matförråd som dem har samlat på sig när ni ska städa. Sparar ni den maten ni hittar eller slänger ni bara allt?
Jag har börjat slänga ut mina gerbiler mat och jag städade nu i helgen för första gången efter att jag började slänga ut maten och i ena buren så hade mina damer sååååå himla mycket mat (säkert dubbelt så mycket mer än vad mina andra damer hade i andra buren i sitt gömställe) och det känns dumt att slänga den maten som dem samlat på sig bara för att man städar plus att torrfoder blir ju inte dåligt på samma sätt som om det var färskmat, så jag sparade och slängde ut allt på nytt sen bara.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag lägger maten direkt i spånet för min guldhamster. Hon samlar ofta jättemycket mat så jag brukar inte slänga det, då det är så mycket hon samlar 😮
Vi brukar slänga det,men är det jättemycket kanske jag sparar.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Mina sparar inte mat🤔 Är det något fel på dom?🤐
#3 Kanske du bara inte har märkt det? Jag märker inte alltid att alla mina har sparat mat.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#4 Inte någon gång under alla mina år som gerbilägare🤔
Om de skulle gjort det skulle jag faktiskt slänga det. Inte så fräscht med nerkissad mat (mina skulle definitivt kissa på sin mat, de brukar använda matskålen som toalett😕)
#5 Haha 😂
#7 Mina dvärghamstrar bajsar i sin matskål och kissar 🤮 Sandbadet använder mina gerbiler som en toalett :/
Mina samlar heller inte på sig mat :o HAr aldrig hittat mat när jag städat xDD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#9 Vad bra! Då är inte mina så konstiga😃
Nää tror inte det iaf xD Men vem vet mina 12 kanske är konstiga med x3
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus