Transportbur
Nu börjar det snart dra ihop sig till gerbilköp! Jag längtar så mycket….! Men iallafall, jag funderar på vilken transportbur som är bäst! Jag kommer nog inte resa mycket med dem, utan, försöka skaffa vakt istället. Men ibland behöver man ju ändå transportbur, och då undrar jag om denna funkar: https://www.arkenzoo.se/transportbox-aladino-030162-6#product_tabs_additional_tabbed Den känns så väldigt liten bara..och dyr.. Fungerar istället en samlalåda från Ikea? Den mellanstora typ, då kan man ju ha den när man städar buren också. Skriv gärna även om ni har tips på hur man ska göra med locket!
#1 Min favorit transportbur härmed.
#2 Visst är den fantastisk! Tyvärr många kanter att gnaga på, men jag har inte gerbiler i den mer än 10 timmar i sträck. Billig också, har flera stycken!
Den som #1 länka till först har alltid varit en favorit hos mig med. Den har jag haft i många omgångar (men har i dagsläget sålt alla till gerbilköpare som jag haft). Just nu har jag smartstore lådor på 14 liter (eller vad de nu ligger på) som transportlådor. Har gjort en himmla massa hål i plastlock, samt lufthål längst väggarna på överkanten. Dessa har fungerat fint för mig också och varit billiga i inköp där jag handlat (vart rabattpriser) när jag behövt många på en och samma gång. Men den som #1 länkar till först är ändå favoriten trots att den är mindre och dyrare i inköp en smartstore lådorna jag har, så är den mer behändig i storlek samt att man slipper extra arbetet med att göra förskräckligt mycket lufthål, haha.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Jag kommer nog inte använda transportbur mycket alls, tror ni att det räcker med en lite större samlalåda som jag kan använda när jag städar också, om jag gör hål i den?
#5 Ha båda! En transportbur och en samla/plastlåda du har när du städar. Jag har det (även en utställningsbur) och det funkar jättebra, lite mer att städa bara :)
Okej, jag kanske gör så då! Zooplus tänkte jag ändå köpa hos, så då blir det ju ingen extra frakt!