Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 878 ggr
[dvärgkaniner]1
0

Reggad i Svenska hamsterföreningen

Nu har jag fixat allt så jag ska bli registrerad i Svenska Hamsterföreningen. Det tog sin tid men nu ska jag äntligen bli reggad! :D

lollynonna
3

Vad kul! Men bara så du vet måste du vänta minst ett år och ha haft två kullar av djurarten innan du får bli en registrerad uppfödare. Är också medlem sen två år tillbaka men är fortfarande inte registrerad. Det blir jag i februari,glömde betala medlemsavgiften i tid förra året :P

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[SebastianR]
0

Grattis!🥳

Anne.K
1

Reggad uppfödare blir man bara om man genomgått uppfödarprovet och blivit godkänd. Det är då man får titeln som registrerad uppfödare. Innan dess kan du inte kalla dig för reggade uppfödare. Så kallar du dig för reggade uppfödare innan du ens blivit det så kan folk bli lurade att tro att du är registrerade uppfödare. 

Tycker det ska vara tydligt om man är registrerad uppfödare eller inte. Inget negativt menat till dig. Utan blir ju snopet för oss som faktiskt har genomfört provet och blivit godkända registrerade uppfödare att du som inte är det kallar dig för registrerade uppfödare. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#3 Ja exakt, folk frågar mig hela tiden om jag är registrerad (alltså riktig) uppfödare men säger alltid nej bara på hobbynivå. Eftersom jag inte fått godkänt än :)
Men man är ju ändå med i shf, det måste man ju för att få stamtavlor.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
1

#4 Jo precis. Så länge ni inte har gjort provet och blivit godkända så är ni enbart medlemmar i SHF. Registrerade uppfödare i SHF blir man som sagt när man genomfört provet med godkänt resultat. :)

Anne.K
0

Ser nu dock att jag kanske läst TS inlägg lite för hastigt. Det såg först ut som att hon sa att hon blivit reggad i SHF. Men det stod visst att hon SKA bli reggad i SHF. Men det kan ju misstolkas lite (jag råkade ju tydligen göra det, haha)… Men ja det krävs att TS är medlem i 1 år, samt under perioden fött upp nån kull innan hon får ansöka om att genomföra provet. :)

Rubriken som är missvisande får jag väl lägga till.

lollynonna
0

#6 Ja, precis det jag skrev i #1 ;)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
0

Om jag är registrerad i Svenska hamsterföreningen kan väl jag göra stamtavlor? Även fast jag inte är registrerad uppfödare ännu?

Anne.K
0

#8 du kan inte benämna dig som registrerad bara för att du gått med i SHF. utan just nu är du en medlem i SHF. Registrerad blir du efter avklarat uppfödarprov. Men ja även medlemmar i SHF kan göra stamtavlor och få sina gerbilungar registrerade. Men nu du som uppfödare är inte registrerad innan du gjort provet och blivit godkänd. :)

[dvärgkaniner]1
0

#9 Ja okej, då förstår jag! 😃
Tack för svaret.

[dvärgkaniner]1
0

En nyfiken fråga, vad är det för slags prov man ska klara?

Anne.K
0

#11 ett uppfödarprov. det tar upp nödvändiga saker som man bör kunna som uppfödare helt enkelt. Man får inte avslöja provet (så vet inte hur mycket man får berätta), så mer än så tänker jag inte berätta. :) Du får helt enkelt se sedan när det är dags för dig.

[dvärgkaniner]1
0

#12 Okej, men då lätt det inte så farligt 😛 Man får väl ännu mer än vad man redan kan om gerbiler 👍