Vilket slags spån?
Vilket slags spån använder ni, och var köper ni det? Jag brukar blanda ungefär hälften träspån och tidningspappers/kartong-remsor. Nu har mitt spån tagit slut och jag var runt på flera stora zoo-butiker i Stockholmsområdet i går och letade utan framgång. De hade bara "burströ" i några olika storlekar på påse, men det såg ut att vara väldigt smuligt och dammigt. De hade också en liten jättedyr påse alspån som såg ut som de små chip jag lägger på grillen för att få röksmak :) Inget av detta var vad jag var ute efter, jag vill ha något luktfritt trä i rätt stora flisor, så att det bär att bygga gångar i och inte dammar en massa. Gärna i en rejält stor säck.
Tips på spån-sort och -märke samt webshop eller butik sär man kan hitta det mottages tacksamt.

Jag köper 20kg balar med kutterspån från Stenvalls trä för ca 60-70kr/bal.
Kan rekommendera att kolla med byggvaruhus, sågverk och liknande i din närhet om de säljer spån, brukar vara mycket billigare än i djuraffären.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag köper kutterspån från granngården det kostar 69kr/st och är på 25kg. Räcker till två städningar till mina två burar. Vet att granngården även säljer hampaströ som är lite dyrare men dammar inget. Sen deras kutterspån dammar inte heller tycker jag :)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Jag blandar 3 sorter, alspån till gnagare, care refresh naturen och lite chipsi nesting istället för halm, men jag har lite halm ändå, mina gillar att ha det för att sova i😏
Jag har också kutterspån som jag köper från Granngården för 69kr per bal (25kg). Räcker ca 2 månader för mina två stora burar, sammanlagt 16 städningar!